tisdag, augusti 31

Jag sjunger i regnet!

Det regnar här i Umeå, i stort sett varje dag. Visst är mitt lånade Helly Hansen regnställ riktigt bra, men också ganska tråkigt.
Jag har tyvärr en cykel utan stänkskärmar, så utan regnkläder blir jag dyngsur i rumpan och allt smuts från backen hamnar på min rygg. Inte så trevligt. Därför bestämde jag mig för att leta reda på fina regnkläder.

På senare år har gummistövlar utvecklats till att bli lite av en modepryl. Förr var de gröna Tretorn som gällde oavsett om du var i fin stassen eller i skogen och plocka blåbär. Nu för tiden är gummistövlar inte bara toksnygga, utan också väldigt praktiska, sköna och komfortabla. Inte så ofta modeutvecklingen går i den riktningen. Mycket blir snyggt, men många gånger till priset av att det praktiska och komfortabla försvinner.

Vi börjar med stövlar. Hunter gör riktigt snygga stövlar, deras design har jag inte hittat någon som kan slå ännu.


Den rosa nyansen är ny för hösten. Båda dessa är i modellen "Gloss" och kostar 1099 kronor.


För oss med lite rockigare stil. Chooka Moto Studded Rain Boots för cirka 370 kronor (nedsatta på www.shopbop.com).


See By Chloé Printed Rain Boots. Cirka 1700 kronor på www.bloomindales.com.


MC inspirerade gummistövlar, riktigt koola. KORS Michael Kors "Stormy" Rain Boots. Cirka 1000 kronor. Mina personliga favoriter.




Paraply Marc by Marc Jacobs Mademoiselle Danger Mini Umbrella för cirka 305 kronor. Puss på det!



Färgglada och designmässigt snygga regnkappor finns på www.folkmalmo.se. Dessa två är från märket Danefae och kostar mellan 1350-1475 kronor.




Väldigt innovativa och figursmickrande regnkappor, med lite 50-tals inspiration, finns hos mannittoni.eu. Dessutom är trycken på dem med fjärilar, prickar och blommor är så himmelskt söta. Priserna ligger kring 1000 kronor och uppåt.

Nu är det bara skutta ut och leka i regnet med stil. Glöm inte att ge lilla vovven lite regnkläder också. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar