tisdag, oktober 12

Shop until you drop!

Efter en väldig skum dag igår, med uppgång och fall, spenderade jag resterande dagen med att shoppa like a crazy person!

Jag har köpt två av mina favvismärken, SbC och MbMJ.

Eftersom jag snart ska jobba för en designer igen, så har jag lovat mig själv att inte shoppa kläder, bara accessoarer. För när jag jobbar för The Designers får jag betalt i kläder, därför har jag satt upp denna regel.

Men icke sa Nicke blev det billigare för det. Jag hade tur att få en 20% på hela beställningen på Shopbop så därför löpte jag amok.

Men nu till det viktiga, vad jag köpte!

Jag visste att jag ville ha en stilren svart väska i skinn, det var jag säker på. Okej, den planen kan vi säga gick käpprätt åt fanders. Detta blev det i stället.


"Boutique 9" heter märket och modellen heter Rusty 2 strap spat bootie (vilket var en munfull att säga). Jag blev kär i dem direkt och mina drömmar om lite klack försvann snabbt.


Jag gillar "Shopper's" eller shopping bags, dels är dem billiga och dels är dem extremt praktiska. Jag tyckte denna ifrån "Marc by Marc Jacobs" var rolig och perfekt i storlek. Billig också trots skinndetaljer.
Mitt skummaste köp hittills. Dock gillar jag ju multifunktionella saker och denna är exakt just det. Från MbMJ och det är faktiskt en ryggsäck och en handväska i ett, så himla praktiskt. Jag som alltid packar med mig halva lägenheten när jag ska iväg någonstans behöver något större än en liten clutch. Dessutom passar den perfekt in i armymodet som är här och komma skall.
Jag har dessutom på ryktesväg hört att ryggsäckar kommer stort inom kort.

Mitt kanske mest onödiga köp, en plånbok/clutch. Bilden visar tyvärr inte alla detaljer, men den är stor nog för att ha som Clutch när man ska ut och svänga de lurviga, men liten nog att ha som plånbok den övriga tiden. Blev kär i den och kunde inte släppa den, trots att jag borde. För den var dyr om man tänker vad man egentligen får för dom pengarna.

Paketet skall komma den 15 oktober, hemlevererat till dörren så givetvis blir det fler bilder då.

Natti natti på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar