söndag, februari 27

I love the smell of eau de parfum in the morning!

Sist jag beställde från eleven.se fick jag som vanligt en liten gottepåse med massa prover, sånt uppskattas. Det är alltid roligt att prova på nya produkter och ibland råkar man dessutom hitta en ny favorit, vilket jag gjorde denna gången.

Jag har haft massa olika dofter genom åren, allt från parfymer till doftsprayer som ska ge energi eller lugna ner. Jag har som aldrig hittat en riktig favorit, dock några som kommer nära, bland annat "Burberry-Weekend" och "Dior-J'adore". Båda dom dofterna gifter sig bra med min hud och naturliga doft, för ni vet väll att dofter luktar olika på olika personer.

Nu fick jag med ett prov på "Shiseido-Energizing Fragrance EdP" och hade verkligen inte höga förhoppningar på ännu en doftspray som ska ge energi. Dom brukar lukta ganska tråkigt, ibland nästan som rengöringsmedel.

Jag var jättestressad till jobbet en dag och slängde ner det lilla provet i väskan med uniformen, tänkte att det var bättre än inget.
Väl på jobbet när jag hade bytt om, sprejade jag på mig lite av doften. Jag reagera direkt på hur extremt gott den luktade, faktiskt helt underbart gott.

Under hela mitt arbetspass kommenterade både mina kollegor och vissa kunder på hur fräscht och gott jag luktade. En av mina kollegor tyckte att till och med att det var den perfekta doften, hennes ord var: "Den luktar milt men så himla gott, precis vad man vill ha ut av en parfym".

Oavsett om jag fått dom kommentarerna eller inte, var jag kär redan vid första lilla spraypuffen. Det är helt enkelt den godaste doften jag provat på länge.

Nu till det allra bästa av allt, den är tokbillig trots att det är en parfym och trots att det är "Shiseido". Hela 100 ml får man för 440 kronor och vill man ha en mindre variant, 50 ml, kostar den bara 300 kronor.
Det måste bero på att det är en doftspray och inte en parfym i ordets traditionella mening, trots att det uppenbarligen är EdP.

Jag råder er att prova, förhoppningsvis blir ni lika kär i doften som jag blev.



Vill ni kika på den finns den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar