tisdag, september 13

Inspiration!

Jag försöker med lykta och ljus hitta inspiration till att skriva, men den infinner sig inte. Men som alla mina lärare, rådgivare och mentorer sagt: "Den infinner sig aldrig, du måste tvinga dig".

Sitter man och väntar på inspirationen får man vänta väldigt länge.

Dock är saken helt annorlunda när det kommer till mode och smink. Helt plötsligt är jag som den torraste svampen i Sahara, jag bara suger åt mig allt och kan inte få nog.

Idag satt jag och kikade på bilder från alla dom största modevisningarna under veckorna som gått. Detta trots att jag köpte både:


Och vad jag tycker om att slå på zombies vet ni nog vid det här laget.

Här kommer en blandad kompott av bilder backstage från Louis Vuitton, Marc Jacobs, Prada, Alexander Wang, Gucci och Lanvin.
Något som fullkomligt exploderar på visningarna är hästsvansar i hårväg, både busiga/slarviga och riktigt slätstrukna/välgjorda.

Slätt med frissig hästsvans, sidbena.

låg hästsvans med tuperad front.

Hög hästsvans med hår runt snodden. Blankt och tjockt.

Fjäder för dekoration.

Slarvigt a la "jag sov med hästsvansen och orkade hann inte fixa".

Sminket går från väldigt "sparsamt" till mörka läppar och mycket fransar. Jag älskar dom icke perfekta eyelinesen, som till och med jag skulle kunna fixa.

Mycket markerade ögonbryn, rufsigt hår och neutral sminkning.


Bronsade ögonlock, foundation och rouge. Modellen heter för övrigt Lindsey Wixson och har kanske det skönaste fejset just nu i mitt tycke.

Pennmålad eyeliner, utan det där perfekta resultatet, love it! Lägg märket till den lilla extra linjen i ögonvrån som ger en tokhäftig effekt från sidan.

Pennmålad eyeliner igen, men med twisten att ha rougen långt ner på kinden...

...ger en snygg effekt. Och från kontrast till väldigt mörka ögonbryn, här med blekta och orangestänkta.

Markerade ögonbryn, medvetet rufsigt och ofärgade rötter.

Bronsade ögonlock, hästsvans med håret löst hängandes framför öronen.

Röda läppar och svartmålade fransar, både uppe och nere. Slick hästsvans.

Pennmålad lite kolig svart eyeliner, rouge nästan vid mungipan.



Sotiga kattögon målad med penna och smudgad, bara i ögats ytterdel. Clean bas i övrigt och bara återfuktade läppar med cerat. Låg hästsvans/fläta, mittbena, slarvigt uppsatt.

Bakåtslickad hästsvans.
Enkel pennmålad utan "flärp" i ögonslutet.

Slutresultatet då, mycket svart blandat med extrema färgklickar. Jag älskar det! När det antingen är 1 eller 0.

Alexander Wang. Svart blandat med metallic på assessorerna. Mycket skinndetaljer!

Troligtvis modellens privata kläder, but I love em!

Markerade ögonbryn, pudrade läppar, okammat (flerfärgat) hår men med perfekt hy.

Lanvin. Väskorna är för söta. Allt färg i färg.


Yummy. Här hade vi lite snakeprint igen, kanske krokodil.

Alexander wang! Han är verkligen kung på att svarta kläder, allt blir bara lite snyggare när han lägger sin magiska hand på det.

Lite backstage och osminkat. Söt som socker i alla fall fröken Karolina.

Louis Vuitton. Svart och vitt. Stilrent och elegant.

LV igen med härligt formade paljetter.

Skinndetaljer, markerade axlar, sandfärg, diadem med tygfluff, stora härliga smycken.

Hattar och fancy poncho i kombination med slarvig fläta. Mums!


Gucci, färgklicken i leken. Skinn, snake, hattar...got it all.

Detaljer A.W.


Snygga pjucks, vilket osökt leder mig till...




...dessa, som du just nu kan fynda på The Outnet för en spottstyver av sitt ursprungliga pris! Kommer från märket BE & D.

Just ja, någon som provat denna pensel från Shiseido?

Har läst att den ska vara superbra och är väldigt sugen på att prova. Antingen för concealer eller foundation...

...samt detta tandpulver som kostar 179 kronor och ska göra både din munhåla härligt ren och tänderna fint vitare. Jag har ju problem med tandblekningar, ilar för mycket, detta skulle vara ett alternativ eftersom det är en naturlig produkt. Inte för att det alltid gör saken bättre, men man kan ju prova och se.

Mina senaste inköp på skönhetsfronten är dessa:

Kanske världens sämsta bild, men jag kan varmt rekommendera Body Shops otroligt väldoftande oljor som man lägger i en sån där värmeljus-lykta med vatten. Detta är Mandarin och tangelo (vad det nu är på svenska) och den doftade verkligen gott, inte ens T fick huvudvärk, vilket han kan få ibland av alla mina dofter överallt.

För min hårbotten, minns att jag gillade denna när jag var yngre, måste prova och se om den är så bra som jag tror den var. Hittade den för specialpris och slog till. Från Matrix om ni inte ser det, superbra schampoo om hårbotten känns lite off.


Foundationpensel och smudgepensel. Foundationpenseln provade jag idag och jag är vanligtvis en sådan fingermålare när det kommer till smink. Jag vill slå mig själv HÅRT! För det blir såååååå mycket snyggare med pensel, kunde jag aldrig tro. Har alltid fått för mig att värmen från händerna (givetvis nytvättade, inga finnar tack) gör att det smälter in bättre, men tji fick jag.

Finally! Som jag har letat efter dessa, lösnaglar för oss med små naglar. När jag haft lösnaglar förr får jag alltid slänga halva paketet eftersom två av mina naglar skulle få plats i vissa av dom. Lite lustigt att dom heter teenager dock, men men...dom är perfekta och finns med riktigt snygga utformningar. Mitt första par fick bli en väldigt enkel och stilren fransk manikyr.
Obs! Tänk dock på att köpa med lim (kostar cirka 40 kronor), dom ska vara självhäftande men det funkar absolut inte.

På IKEA hittade vi dessa kannor som blivit min ständiga följeslagare här hemma. Man lägger mitten-röret i frysen och lägger i det när man fyllt kannan. Perfekt, vattnet håller sig härligt kallt under en hel raidkväll (för oss gejmers eller andra som sitter mycket vid datorn).
Det enda negativa med att flytta från Umeå/Kiruna är tyvärr vattnet. I Kiruna är det iskallt och supergott, i Umeå kallt och gott och här i Norrköping inte så gott och framförallt omöjligt att få iskallt. Två av dessa löste problemet.


Mina gamla ögon-favoriter, i.d. bareMinerals browborste och ögonbrynspuder i färgen dark blonde samt Smashbox photo op under eye brightener, har också fått sällskap...


...av dels Clinique's superfine liner for brows i färgen 02 soft brown. Den hjälper din mycket att göra den där perfekta bågen och forma dina bryn innan du fyller i dem. Se denna film och du kommer aldrig ha tråkiga ögonbryn någonsin igen...KLICKY KLICK!



Hittade inte favorit concealern från YSL, så fick bli något annat. Jag har alltid tyckt att Lancome håller hög kvalitet och tänkte att jag provar deras. Den är bra! Jag lovar och svär. Kanske till och med bättre!!
Den heter Effacernes Longue Tenue, eller Long Lasting Softening Concealer på engelska och än så länge håller den verkligen vad den lovar.
Jag tog färgen 01 beige pastell, ljus med en lätt rosa ton, perfekt för ögonområdet. Rosa är killer emot det blåa under ögonen. Rosa emot blått, gröna toner mot rött, ni kanske kan allt sånt där?

Det är så himla tråkigt att alltid se trött ut för att man har tunn hud och blodkärl under ögat. Denna lilla pryl kan fixa det problemet.

Sen åkte en liten blå klänning också med från H&M för 198 kronor. Den var så söt där den hängde med sina små vita prickar och viska "I will look so cute on you". Ett snyggt skärp i midjan och snygga pjucks och man är redo för allt!

Nattis mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar