söndag, januari 8

The Wedding Planner!

Yihaa, jag ska ju snart på bröllop, och jag är betydligt mer inne på kläder, skor, hår, assessorer och ja, till och med underkläder, än vad självaste bruden är, skulle jag tro.

Nu har jag i alla fall fått ner antalet klänningar till två stycken. Skor är beställda från UK, ett insane tokfynd för 25 pund (äkta skinn dessutom).

Jag ville ha gröna skor och dessa var så billiga (rea) från Topshop's webbutik. Finns i flera snygga färger.

Klänningarna har gått från kanske tio stycken, till två.

Kolla in skorna emot färgen, awesome!

Jag vet vad ni tänker, men nej det stämmer inte, jag har gjort min research:

Svar:
Ja, det får man. Det är en skröna att det skulle vara förknippat med synd att bära röd klänning.

Med vänlig hälsning
Mats "etikettdoktorn" Danielsson

Gröna öronhängen i skinn. Roliga.


En av klänningarna som blev shaftad.


En rosett, modell STOR, i håret. Det låter knäppt, men om det blir som i min vision så blir det snyggt, lovar.

Det lutar väldigt mycket åt den röda klänningen, för jag vill ha ärmar. Men med gröna skor + gröna öronhängen, julnisse? Den finns dock i fler färger, men den röda är ju som så söt.
Kör jag den rosa, kommer jag kombinera den med denna kavaj, vilket kanske förstör klänningens charm lite.




Röd klänning: Emmy Design cirka 1700 pix, kolla in hennes snygga och unika kläder HÄR Jag kommer att köpa min på Tjallamalla i Stockholm.

Rosa klänning: Maria Westerlind, just nu på rea för 1200ish kronor. Finns i massa färger och även med mönster HÄR

Kavaj: Minimum, just nu på tokrea hos Silly Swan HÄR

Öronhängen: Hittade dessa hos Tjallamalla för 299, minns inte vad märket var, men sidan finns HÄR

Rosett: Också hittad hos Tjallamalla för 129 pix

Skor: Topshop.com för cirka 250 svenska riksdaler


Här kommer ett tips på en tokenkel lite pinup-girl frilla man kan göra om man har brådis och håret är kaos. En eyeliner och en röd pussmun and you are good to go. Dessutom ger du illusionen av en lugg och ser jädrans proper ut.

Gör en sidbena väldigt långt på sidan, kamma över håret till "fel" sida. Tvinna den yttersta delen av "lugghåret" och fäst på sidan till en knut. Funkar också med fläta istället för tvinn/snurr. Tänk på att tvinna löst så att håret ligger som en fin båge.

När du väl fixat till "luggen" kan man ju go wild för hur man vill att övriga håret ska se ut. Gör en stram knut, en busig burrig knut, en flätad knut, en tvistad knut, eller kanske en fläta. Sätt gärna ett fint hårspänne någonstans.

making an animated gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar