söndag, mars 4

En Månad Har Gått...

När jag började min satsning med träningen, lovade jag att uppdatera med bilder. Jag är långt ifrån "klar", men jag har kommit en liten bit på vägen. Några klädstorlekar har jag nog inte tappat, men jag har absolut blivit fastare i kroppen.
Mitt mål var dock aldrig att bli "smal", det har jag inte ens genetiken att bli, utan att känna mig vältränad och ha en bra kondition.
Visst har det varit tungt. Dagar när det snöat, varit kallt eller regnat har jag absolut fått kicka mig själv i rumpan för att komma ut i springspåret. Jag har verkligen satt min egen vilja och karaktär på prov och det är intressant att se hur ens psyke ändras med tiden.

Jag vill också påpeka att jag inte ändrat något med min kost. Av erfarenhet vet jag att det inte är att rekommendera för mig. Börjar man sätta regler för mat och kost, blir mat lätt ett beroende och till slut cirkulerar alla ens tankar kring mat. Att banta är inget för mig, det gör mig bara "besatt" av vad jag sätter i mig.
När man däremot får äta vad man vill, blir saker och ting inte så laddade och mindre intressanta. Vill jag äta chips äter jag chips, men lustigt nog är det inte lika gott när det är tillåtet.

Jag försöker dock äta mer hemlagat, grönt och framförallt frukost. Frukost för mig har varit en kopp kaffe i tio år. Det har jag nu bytt till havregrynsgröt eller yoghurt med bär eller banan och frön av olika sorter.

Jag är en person som knappt går i shorts, skulle hellre dö än bada på en badstrand och hatar sommaren enbart på grund av att jag inte kan klä mig lättare. Jag brukar nog för det mesta klä mig från topp till tå och känner mig säkrare så.

Så att visa denna typen av bilder är väldigt stort för mig, men med tanke på hur hårt jag jobbat den senaste tiden, känns det som att "vem bryr sig?". Nu försöker jag faktiskt göra något åt mig själv och jag är riktigt jävla stolt över vad jag åstadkommit.

Dessutom behöver jag inte visa bilder förrän om en månad igen och förhoppningsvis blir det bara lättare och lättare varje gång.

Så, vad jag har gjort. Ätit som vanligt, sprungit cirka 30 mins varannan dag, efter springpasset kör jag armhävningar, sit-ups, ryggövningar och triceps-övningar. Jag använder bara min egen kroppsvikt som motstånd. Det är billigast och kräver inga redskap. Dessutom är det väldigt effektivt.

Här är resultatet efter en månad, tagna idag efter springpasset i morse. Sorry för det svettiga och osminkade.
Min förvandling från sittande datornörd till vältränad någonting fortsätter. Detta är bara den yttersta början.



Jag känner ingen direkt skillnad i mina gamla kläder...
...men det har bara gått en liten månad. Jag förväntar mig inget. Känns som att jag bär träningskläder mer än vanliga kläder nu för tiden.Ignorera dom torkade blommorna, 80-talet har inte gjort comeback.
Jag tycker mig ha fått mer definierade armmuskler och axlar.
Magen har definitivt blivit plattare och man börjar kunna ana magmuskler där under fettet. En jädra massa sit-ups har jag ju trots allt gjort.
När det kommer till rumpa och lår brukar det ta sin tid innan man ser någon förändring hos mig. Det har att göra med min kroppstyp. Låren känns dock fastare, men det är väll det enda resultatet hittills.
När det kommer till frukost så kan jag rekommendera att spetsa till havregrynsgröten med solrosfrön och linfrön. Det godaste havregrynet är utan tvekan den nedan på bilden från "Gyllenhamars" (?). Äppelmos eller lingon är godast till och jag ska inte ljuga, jag slänger på en hel del.


Vi har otroligt fina blomster här hemma som jag ville få med på bild. Tack L, dom är jättevackra.
Frukost! (Glöm inte lite frön om ni vill spetsa till gröten lite och få magen i trim).
Break That Fast!
Och vill du själv börja ta tag i din kropp. Glöm inte att bokstavligen proppa i dig vitaminer i början, annars är det upplagt för förkylningar. Mivitotal Plus (nej jag är inte sponsrad bara överförtjust i produkten), är helt INSANE bra. Kör du "plus"-varianten får du dessutom i dig extra protein, vilket är bonus deluxe när du tränar. Den kostar massor och smakar riktigt illa, men det är det värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar