tisdag, augusti 28

En Redig Helg

Denna helgen har varit så där praktisk och bra. Vi har rensat, städat, sorterat och skrubbat. Till och med avloppet och silen i badrummet fick sig en ordentlig genomkörare. Äckligt som attans, men det måste göras.

Sen har jag också lekt lite kemist, denna gången med svavelpulver och arganolja. Min hårbotten tog lite stryk av all färgning och blekning. Svavelpulver är speciellt, men väldigt roligt att experimenterar med. Bra för hårväxt och hudåkommor.

Svavelpulver, arganolja, jojobaolja. Blanda ihop, massera in i hår och hårbotten, låt sitta någon timma och duscha av.


Ja, svavel heter sulfur på engelska =)

Tråkigt som måste göras. Rengöring av make-up penslar.

Sortera mera.

Ska jag vara ärlig vette katten varför jag fotade detta, men oavsett låter jag duschdraperiets nederkanter ligga i klorin över natten ibland. Checka in den kliniskt rena badrumssilen. 

Nytt skåp för parfymer. Jag har dock inte så många som jag trodde.

Jag fick denna från body shop i en glossybox någon månad. När den tog slut köpte jag en ny, denna gång aprikos/basilika. Helt klart min nya favvis duschkräm.

Efter städning kommer blomster.

Lilla Folke ska på bröllop snart och givetvis måste man ha kostym då. Kolla in denna söta onesies syster köpt åt honom.

Jag slängde en hel sopsäck med skönhetsprodukter. Förstår ni vilken överkonsumtion jag besitter. Det känns som jag äntligen kommit till insikt och rensat bort det mesta. Nu gör jag ju nästan alla mina produkter själv.
När man väl droppat i några droppar arganolja eller jojobaolja i sin ansiktskräm och känner/ser skillnaden, då går man inte tillbaka.

Nu ska jag slå in sisådär 10 paket, hämta syster och lilla F från tåget och sen blir det mysa av till klockan 18.

Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar