tisdag, februari 26

And The Winner Is...

Nu när alla modehusen (förutom Valentino, mer om det senare) kan andas ut en smula efter "The Big Party" är det dags att beta av vad alla kändisar hade på sig på Oscarsgalan.

Rent generellt var det ganska lite färg. Mest svart, vitt och metall som skred ner längs den röda mattan.

Mina favoriter såg ut så här:


Charlize Theron. Klassisk två-dels klänning i vitaste vitt från Dior givetvis. Det som ger en edge är pixie-frillan. Jag gillar framförallt att hon vågade hålla sig borta ifrån BUS-flaskan. På Vanity Fairs efterfest såg jag en hel del morötter.

Jessica Chastain är alltid toksnygg och troligtvis min favorit i år, trots färglösheten. Det jordgubbsblonda och dom röda läpparna emot den porslinsvita huden väger dock upp.

Samantha Barks gav galan lite punk-vibbar. Trots att hon valde ett säkert kort, svart, hade klänningen en snygg skärning och de coola smyckena gav pricken över i:et.

Sally Field vågade lite färg och det tycker jag var riktigt roligt. Dessutom var hon skitsnygg i sin Valentino.
Amanda Seyfrieds klänning (Alexander McQueen) var så snyggt skräddad att den måste få vara med här.
Jennifer Lawrence i en mäktig Dior.

Efter galan twittrade hon om hur trevligt det var att äntligen kunna äta igen. Hon är stencool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar