söndag, februari 3

Mina 5 Bästa Tips Just Nu!

Varje månad ska jag komma med killer tips. Jag är en nyfiken och experimentell människa, som provar mycket, men aldrig rapporterar något. Det ska jag nu ändra på.

Tips kommer alltid bäst serverad från äldre folk, så här kommer mina.


1. Kängor

 Både killar och tjejer är så JÄVLA snygga i kängor. Mina favoriter är från Hope (här lånade av syster). Investera i kvalitet, dom blir bara snyggare med åren, så då vill man att dom håller också.

2. Måla hela världen



 Jag blev så ledsen på vårt fula skafferi. Man köper dyra fina råvaror och lägger in dem i ett skafferi som bara gör en deppig. Det var så mörkt och tragiskt där inne. Man glömde bort råvaror som låg och blev gamla helt i onödan.
Både jag och T älskar vårt nya skafferi och tycker båda att man blir glad av att öppna det. Fina glasburkar och små upphängningsanordningar var pricken över i:et.

3. Sluta inte - byt ut

Jag hatar allt vad dieter heter. Dom suger och är sällan hållbara. Byt ut istället, små saker gör stor skillnad.

Vanligt vetemjöl byter jag ut emot:

Mandelmjöl som innehåller minimalt med kolhydrater, inget gluten, fullproppad med protein och bra fetter. Svindyrt, men helt klart värt det. Jag köpte mitt ekologiska ifrån butiken "Life" för 194 kr (1 kg).

Mandelmjöl i all ära, men lite vanligt mjöl krävs om du ska baka eller göra pannkakor. Kör på dinkel, gärna den mer fiberhaltiga.

Raffinerat vitt socker byter jag ut emot:

Kokossocker är dessutom godare än vitt socker.
Råsocker och rörsocker.
Ströbröd byter jag ut emot:

Vetegroddar är ett väldigt bra substitut till klassiskt ströbröd. Fungerar dessutom exceptionellt att strö över fil/yoghurt, tillsammans med ägg, kryddor och lite grönsaker blir det gudomliga veggo-biffar. Fullproppad med protein, låg på carbs och låg fetthalt.

4. Honung och kokosolja

Dränk dig själv i honung och kokosolja. Det är två av dom bästa skönhetsmedlen som finns. Kokosolja kan du ha från topp till tå. Honung vill jag antingen blanda i olja eller lägga som ansiktsmask.

Honungen bokstavligen drar ut skiten ur dina porer, nästan sjukt att se. Kokosoljan hjälper både på insidan och utsidan, smakar gott, luktar gott och är bara grymt.

En skönhets-junkie som mig har nästan oavkortat gått över till att göra hemmagjorda skönhetskurer.

Kokosolja, jojobaolja och honung. Håret och huden kommer att tacka dig.

Här har jag på mig en honungsmask. Man ser verkligen hur porerna i pannan bara öppnar sig. Det finns folk som helt blivit av med kraftig acne tack vare honung. Ska inte underskattas.
Smörj in, gå runt och idla i en timma, klart.

Nått har hänt i alla fall. För jag använder mycket mindre smink och jag tycker att jag ser helt normal ut utan smink, till skillnad emot zombien man såg i spegeln innan. En annan lyster och mindre torr. Tycker till och med att mina medfödda påsar under ögonen blivit mindre.




Helt utan smink. Släng på lite mascara och rouge och man är fanken good to go. Har ju för sjutton sminkat mig sedan jag var 14 år. THIS IS BIG! Tror dock att min nya livsstil gjort en del, med all bra mat och motion.

5. Ät inte sötsaker om du inte gjort dem själv (eller någon du känner).

Jag är emot allt vad restriktioner heter när det kommer till godis och annat smaskens. MEN. Jag vill veta vad jag får i mig.
Eftersom jag byter ut många av min bak-ingredienser emot mycket nyttigare varianter, är det inte en synd längre. Jag äter sött när jag vill ha sött. MEN. Tumregeln är jag äter bara sötsaker jag gjort själv.

Blir jag sötsugen så är det bara att baka. Ofta hinner sötsuget lägga sig, men gör det inte det, vet jag exakt vad jag slänger in i min kropp. Inget raffinerat socker, inte massa vitt vetemjöl, inget E 108937, riktigt smör, ekologiska råvaror (gärna fair trade också), inte fullproppad med kolhydrater och stor avsaknad av protein och allt är DAGSFÄRSKT.

Hemmagjort är bäst. Glittra I am your cake!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar