tisdag, september 3

Hårfavoriter

Efter att jag tvättat håret är det väldigt sällan jag har tiden/orken att föna och styla, många gånger hinner jag inte ens med balsam.

Oftast tvättar jag, kammar igenom och sätter mig på cykeln till jobbet. Efter någon timma (på jobbet) har det torkat och ser ut som ett härligt skatbo. 

När man har slingor är det inte så enkelt att kamma ut håret efter tvätt, och framförallt inte om man skippade balsam. Eftersom jag har känslig hårbotten och inte vågar använda produkter med för mycket poop i, har jag hittills hittat två mer naturliga produkter som faktiskt hjälper.


Tigi Love Peace & The Planet Let It Be Cherry Almond Leave-In Conditioner och Mop Lemongrass Root Lift.

Tigis balsam ska man lägga i håret när det är blött, vänta ett tag och sedan blir det lite mer hanterligt. Doftar helt underbart gott och tynger inte ner alls. Finns HÄR.
Vill du ha en riktigt utredande produkt, är detta inte rätt produkt för dig. Och även om detta balsam luktar ljuvligt, är det tyvärr inte en doft som stannar när håret torkat, men den reder ut mitt axellånga hår och lämnar håret lite mindre bångstyrigt. Dessutom påverkar den inte min hårbotten det minsta.

Mops sprejen är bara helt otrolig. Man sprejar i den efter tvätt, före styling, närmsta hårbotten och får  både ett värmeskydd och volym. Dessutom tycker jag håret alltid ser lite finare ut med denna sprejen i, lite glansigare och lite friskare. Irriterar inte hårbotten alls och luktar milt, men gott.
Jag letade länge en naturlig produkt som inte innehåller massa skit, men ändå skyddar håret och gör det mer lätthanterligt och gärna finare. Denna blev resultatet av mitt sökande och den finns HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar