onsdag, mars 12

Dessa Underbara Kvinnor

Jag älskar kvinnor som gjort något utöver det vanliga. Ni vet, som gick sin egna väg, följde sin egna övertygelse och påverkade historian på köpet.

Joan Jett är definitivt en sådan kvinna och jag är lätt besatt av henne just nu. Jag har inte sett filmen The Runaways, men jag måste nog troligtvis göra det.

Oavsett så kan man alltid alltid alltid lyssna på hennes musik och känna sig lite bättre, starkare och koolare än man egentligen är.

Sen är hon så jädra snygg i videon för "I Hate Myself For Loving You".




När ni ändå är inne på underbara Joan Jett tycker jag också att ni ska titta på dessa underbara små filmer dedikerade till/med henne.

The Foo Fighters och Joan Jett:

)


The Runaways 1977 med Cherie Currie i spetsen. Tänk er kläderna, attityden, stilen (kolla gitarristen Litas helt underbara look i shorts och T-shirt) och det är så långt före Madonna, Lady Gaga och alla dom andra. Missa inte "Cherry Bomb" med korsetten och allt. Holy shit.




En liten bit rockhistoria kan ses i dessa otroliga bilder på Joan Jett med sällskap.




Till sist lite historia om både Joan Jett och The Runaways. Kolla lite extra på intervjun med en herre i kostym och tänk på att hon är sisådär 17 år där.





Nu måste jag sussa. Ibland grötar jag ner mig för mycket och glömmer bort en viktig detalj. Att gå och lägga mig. Klockan 05:06 verkar vara en vettig tid att göra det på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar