söndag, april 19

(Movie) History

Filmnörden i mig skuttar när jag kommer åt gamla bilder som dessa nedan. Nu rullar ju dessutom "Star Wars"-teasers runt på Internet för de nyproducerade alsterna som kommer.
För någon så gammal som mig är "Star Wars" förknippat med min barndom.

När det kommer till sci-fi, och framförallt sci-fi placerat i rymden, anser jag alltid att det är sevärt. Det är faktiskt väldigt få rymdbaserade serier som jag inte har tyckt om och "Star Trek" har betytt så extremt mycket för mig de senare åren. Vid första anblicken kan det se både töntigt och b:igt ut, men ger man det en chans så är det ibland det bästa som skrivits och producerats för film och TV. Sen är det aldrig fel att få följa med ut bland stjärnor och planeter. Något jag själv aldrig kommer att få göra, så ibland vill jag bara låtsas lite.


Originalensemblen från "Star Wars"-filmerna.

Steven Spielberg leker med hajrekvisitan under inspelningen av "Jaws".


Adam West (original Batman) och Leonard Nimoy (original Spock).

Charlie Chaplin och Albert Einstein

Filmningen av lejonet för MGM-loggan. Så häftigt.

The force is strong in this picture. Chuck Norris och Bruce Lee.

Marilyn Monroe och Sammy Davis, Jr.

Robin Williams 1980. Jag skrattar varje gång jag tittar på den här bilden.

Under inspelningen av The Godfather II 1972, Al Pacino och Diane Keaton.
Steven Spielberg och Drew Berrymore under inspelningen av "E.T".

Martin Luther King Jr och Marlon Brando

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar