onsdag, augusti 18

Accessoarer.

Halvbilliga, eller i mitt fall, helbilliga kläder kan man lätt pimpa upp med snygga accessoarer av lite finare kvalitet. Oftast består ju dessa sig också genom trender, beroende på hur extravaganta man inhandlar.

Jag gillar stora armband och stora klockor. Får gärna vara lite "killigt" över dem. Dessa tre har jag suktat lite smått efter i några veckor nu.




Alla tre är från www.theoutnet.com De två översta är från D&G och kostar cirka 500 kronor. Det understa är av märket Kenneth Jay Lane och kostar cirka 1000 kronor.

Märket Cecilia De Bucourt gör helt amazing snygga armband, priserna ligger runt 1000 lappen. Dock har jag kommit underfund med att man kan göra sådana själv relativt enkelt. Så när lönen kommer blir det att hemmasnickra lite. Sparar bilderna tills dess så kan vi jämföra också.

Söta små oväntade accessoarer som denna kan inte jag motstå. Man kan vara strikt klädd, eller lite halvtråkig, men med denna visar man sin lekfulla sida lite diskret. Sen är den fin också. Den är från Marc by Marc Jacobs och kostar cirka 400 kronor.


Jag är nog den enda kvinnan i världen som faktiskt inte använder fina handväskor särskilt mycket. Oftast packar jag med såpass mycket att jag behöver en cykelväska eller ryggsäck (jag cyklar var jag än ska). Så rent praktiskt fungerar det inte så bra för mig. Men ibland ska man ju på fest eller annan tillställning och då vill man ju knappast ha ryggsäck. Jag hittade två små fina som tilltalar mig.

Denna lilla skönhet är från Mar Y Sol och kostar cirka 550 kronor. Ändå ett ganska okej pris för en väska som nästan ser ut som ett konstverk. Dessutom skippar man skinnet.

Rolig design, som inte riktigt kommer till sin rätt på bilden ovan, är Jenny Bird väskan för cirka 1800 kronor. Den blir pyramidformad när den fylls ut.

Toksnygg klocka från Michael Kors Watches cirka 1700 kronor.

Hela "månadslöne-accessoaren" är dessa skor. De är dessutom utrustade för kallare dagar, som börjar komma här i Umeå. Älskar verkligen designen.

För cirka 7800 blir de dina, som hittat! Jag hoppas att liknande kommer i en lägre prisklass. Mycket lägre.

Fyndet, ingen direkt nyhet, men ändå värda att omnämnas. Inte heller är det en accessoar för dig själv, utan för ditt hem/rum. Med dessa på sängen skulle jag känna mig hemma.


Båda är från HM och kostar 79:50 kronor och är illustrerade av Cassandra Rhodin.

Hennes stil påminner mycket om Liselotte Watkins illustrationer. Min allra första dator hade en av henne illustrationer som bakgrundsbild och sedan har det bara fortsatt. Ingen av mina datorer känns kompletta utan hennes bilder. Så perfekt att lyfta på locket och se dem, man får ett sådant inspirationsflöde. Lät jag pretto nu? Kanske lite.
Liselotte Watkins


Psst. Klockan, väskorna, skorna och Marc-hänget hittade jag på www.shopbop.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar