söndag, september 5

En underbar kväll med min lilla födelsedagspojke!

Då var jag hemma. Mätt, nöjd och sprudlande. Jag har haft det jättebra. Ätit middag på Tapas här i Umeå och sedan en bio, "Trollkarlens Lärling".

Middagen var mycket välsmakande, men kanske aningen dyr för vad man egentligen får för pengarna. Restaurangmat får vara dyr, men då ska man absolut bli mätt, jag blev halvmätt. Men oj så god mat de har.
Dock har Tapas en helt gudomlig vinbar. Man köper ett refill-kort och sedan får man tappa på sitt glas med vad man känner för. Väldigt bra ide måste jag säga. Jag föll för ett rött Ripasso-vin och min pojke för ett vitt mycket speciellt och välsmakande vin (bild kommer nedan).

Filmen, "Trollkarlens Lärling", var charmig och söt. Underhållning a la Disney style. En feel-good film.

Sedan åkte vi buss hem bland alla mer eller mindre onyktra människor. Tjejen bakom oss berätta hela sitt livs historia över mobiltelefonen, väldigt högt. Det tog 15 minuter från stan och under den tiden fick vi veta att både Linus och whatshisname hade limmat på henne under kvällen, och det var inte okej enligt henne.

Nu är vi i alla fall hemma och ska spela lite SC2 innan sängdags. Jobb imorgon, så upp i ottan. Kram på er alla där ute.






Nom nom nom...



Going crazy in the winebar! Jag drack rött. Dock måste ni prova det vita vinet, väldigt mumsigt.


Jag såg en stor spindel vid porten! Så där blev det ingen bild tagen. Nu är det verkligen kyligt på kvällarna. Hösten närmar sig med stormsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar