onsdag, september 29

Fabulous and Fashion! Part 2

Ingen som lite halvt gillar mode har väll missat att Fashion Week (s/s) kickades igång i NY i september och sedan följer London, Milano och Paris efter.

Gillar man mode och vill veta hur sommaren/våren 2011 kommer se ut, är det väldigt skoj att kika på bilder från de olika städerna. I mitt fall kommer jag nog inte ha råd med plaggen man ser på catwalken, men alla vet ju att de stora butikskedjorna följer med billigare versioner av stilarna.

Jag tänkte visa några av mina favoriter hittills.











Alla dessa bilder är från olika visningar, bland annat Michael Kors, Vera Wang, Ports - 1961 och Venexia. Mina favoritstil är den vita klänningen kombinerat med den svarta hatten från Ralph Lauren.

Igår åkte hela kollektivet till "Dress and Denim" här i Umeå för att shoppa jeans. Vi var givetvis ute efter Levi's Curve ID, men dem vägrar verkligen ta in modellen "Bold" i Umeå, lackar!!!!!!! Så det fick bli "Demi", vilket jag inte ska ha enligt alla guider. Så jag kanske far tillbaka med dem, är det inte helt rätt så är det inte. Dom sitter bra, men dom är inte så rätt som "Bold" skulle vara, jag märker en glipa i svanken, en lite en, men nog så störande.

Just nu är butikerna i allmänhet väldigt rädda för att ta in jeans som riktar sig till tjejer, eftersom jeansmarknaden gått ner extremt mycket på den fronten. Varför spendera 1000-tals kronor på jeans, när man kan ha legging/treggings för minst halva priset. Därför väljer butikerna "The Safe Card", vilket är "Demi". Tydligen är vinstmarginalen för jeans dessutom extremt låg enligt experterna. Jag vette katten om jag håller med på den fronten. Mina 2000-kronors jeans är en sjuhelvetes vinstinbringar oavsett vad jeansproffsen säger. Finns inte en chans att marginalerna på dessa är små. Jag snackar om mina Vintage 1 och True Religion jeans, Acne är en annan femma. De håller ganska vettiga priser ännu.

Nu ska jag fixa mig till jobbet, det är omänskligt tidigt och jag är trött. Först jobba, sen städa ur en lägenhet, samt flytta alla saker och till sist får jag sova, bara för att stiga upp imorgon och arbeta 06:00 - 20:00. Det är en hektisk vecka detta.

Psst! Jag är tydligen väldigt trött, med tanke på hur extremt off detta inlägg, stilistiskt, blev. Ursäkta för att texten ligger intryckt på sidan. Hinner dock inte ändra just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar