lördag, september 18

Grrrr blandat med kärlek!

Detta lilla inlägg är ett rage-inlägg om saker som irriterar mig lite just nu, blandat med sötma.

Varför ska alla säga att dem/någon sportar en look. Så jädra urtvättat uttryck, som någon börjat med och alla ska säga. Jo jag sportar en look, när jag står på gymmet eller är ute och springer. Annars sportar jag ingenting.

Lika irriterad kan jag bli när jag hör speluttryck användas av folk som aldrig någonsin spelat. Många hatar gamers och tycker att alla är nördar, men likt förbannat snackar de vårt språk. De vet garanterat inte om det, men spelkulturens alla slangord används av extremt många ickespelande människor. De gör absolut ingenting, men sluta ha förutfattade meningar om gejmers och börja inse hur stor del av populärkulturen de skapar, oavsett om det är en bra eller dålig utveckling.
Jag har fått mycket skit och skumma blickar för att jag spelar. Men hur stor del av "Internetcommunityn" skulle inte existera om gejmers inte fanns? Samma sak med arbetsgivare som inte tar till vara på gejmers och fortfarande inte ser det som en merit när någon spelat mycket. Jag skulle kunna skriva en lång lista på alla färdigheter jag fått av att spela. Dessutom är många extremt kunniga på att lösa problem, datorer och har många gånger mer socialkompetens än många tror.

Pilotjackan. Jag älskar pilotjackor, jag har gått igenom två faser av pilotjacksmode under min livstid. Nu är den här igen. Nu ska alla ha en och alla butiker/märken göra dem. Visst är de snygga, men hur många kommer gå omkring i en pilotjacka denna vinter. Jag ryser av tanken. Jag kommer vägra pilotjackan, om inte Burberry ringer mig och vill ge mig en Prorsum.
Vill du absolut ha en, kila in på "118 Second Läder" i Stockholm och köp en "riktig" old school. De har även en hemsida www.118secondlader.se. Vill man helst undvika riktig läder så har topshop fina i fejk.

Nu till den bra delen. Jag var inne på skor igår och har hittat några fler idag. "Tiger of Sweden" som dem nu heter (inter bara "Tiger"), har så många perfekta och klassiska skor för vinter/höst på sin hemsida just nu. Några exempel kommer nedan. Synd att de ska kosta lite mera, men oftast håller deras skor väldig hög kvalité.

Till sist måste alla fota sin ögonmakeup idag och skicka in till Eleven. Man kan vinna det lilla kittet som jag velat ha, "Too Faced - Naked Eye Kit". Dem har tydligen en tävling, och jag ska absolut vara med. Se mer här.






Ledsen för så många bilder, men jag älskar dem allihopa. Dem kostar från 1499 kronor och uppåt. Dessutom kan jag också tillägga att dom har en del fina klänningar på sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar