torsdag, september 9

Svenska märken?!

Aloha där ute. Idag vaknade jag ordentligt utsövd, men med en sjudundrande mensvärk. Så typiskt. Jag har jobbat väldigt mycket på senaste så inte hunnit skriva så mycket tyvärr. Dock har jag lagt upp lite planer för hösten.

1, Ta körkort + fixat finanserna till detta. Jädra vad mycket man måste kirra innan man kan köra igång. Lämp, syntest, bokningar, handledarutbildning och framförallt 10.000 kronor.

2, Bestämt mig för att vara med på en Pitch tävling i Örebro. Jag hatar att pitcha, men jag kände att jag måste göra det om det ska bli något av mitt manus. Man kan vinna 30.000 kronor för att försätta utveckla sitt manus, samt givetvis lyckas göra manuset till en färdig film.

Lyckades dock mitt i det hela hitta några svenska prylar jag är intresserad av. Någon som känner till märket "Fjellström"? Det gjorde inte jag, men jag är rådigt nyfiken på dem eftersom de just nu har några produkter uppe till riktigt bra priser på www.campadre.com.


De som läser min blogg vet att jag tjatat om ögon makeup nu och hur jag försöker lära mig konsten. Dock behöver jag en vettig ögon primer. Denna är speciellt utvecklad för ögonen, frågan är om den är något att ha? Eye Primer 80 kronor.
Kabuki Brush 125 kronor, inte illa alls. Ett extremt bra pris för en Kabuki. Ska man våga slå till?

Något som också finns hos Campadre är dessa tre set med nagellack från "Snowcrystal". Jag har ett sedan tidigare, så jag vet att de håller som sten, dock kräver de tre lager lack innan färgen verkligen kommer till sin rätt (vissa sköra färger i alla fall). Ett svenskt lackmärke måste man ju stödja. Dessutom har de riktigt roliga och snygga färger. Kostar 104 kronor för tre stycken lack. Finns dessa tre set.



Klänning från Maria Westerlind 1200 kronor hos www.kii.se. Jag ser mig själv matcha den med Doc's, skinnjacka, svarta tjockare strumpisar, stickad mössa och en stor burrig halsduk till hösten. Kanske också ett smalt bälte i midjan. Jag faller alltid för stickade klänningar, så fint.

Den finns dessutom i en marinblå färg hos www.mariawesterlind.com för 1150 kronor.


Nu till andra icke svenska saker jag lyckats nosa upp. Dock ska visa en T-shirt som min sötis lyckades hitta och som han frågade om jag ville ha. Och visst har han rätt, detta är jag i ett nötskal. Mitt bränsle är kaffe, hur dåligt det än är =)


T-shirten kommer från www.snorgtees.com och kostar cirka 150 pix, med frakt.


Väska från "Object" modellen heter "Lisa Bag Repeat" och kostar 750 kronor. Riktigt snygg och väldigt prisvärd eftersom det är 100% läder. Till hösten blir den en killer med rätt kombo. Kommer in igen i oktober på www.kii.se. Så håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar