måndag, oktober 25

Kanye, movies and one (thousand) cup(s) of coffee.

Till att börja med vill jag be om ursäkt för att jag inte har skrivit på hela helgen. Jag var bara så trött och ville inte göra något som var det minsta ansträngande. Ibland är jag skum, jag vet.
En lång arbetsvecka väntar och jag vill ha lite energi kvar till den.

I helgen har jag faktiskt mest suttit och nördat. Spelat massor med spel, på datorn, och snackat om spel med gamla spelkompisar. Fanken vad det kan vara skönt ibland. En helg där man bara nördar sönder och får alla roliga uppdateringar från spelvärlden.
På måndag står man där i kostym igen och är så vuxen, men man ler lite extra, för man har fått sin nörddos. Undercover nörderi.

Annars i helgen har jag kollat på både bra och en dålig film. En av dem bra filmerna heter så mycket som "Predators" med Adrien Brody i huvudrollen. Jag gillar dock denna typen av filmer, med aliens och så vidare, gör man inte det är detta nog ingen hit.
Många intressanta gästinhopp och Adrien passar extremt bra som aktionskådis, vem trodde det?


Nästa film får jag nog ge titeln "Årets Lågvattenmärke" för den var så dålig att det gjorde ont i mig. Kanske borde titeln "Born to Raise Hell" blinkat som en varningstriangel, men jag ignorera det. Steven Seagal har skrivit, spelat huvudrollen och producerat spektaklet. Vilket kanske också påvisar varför regin faktiskt var ganska vettig.
Att säga att Steven nog blivit gubbsjuk på äldre dagar är att dra till i underkant. Halva filmen går ut på att visa nakna, unga modelltjejer. Dessutom är Steven född 1951 (59 år alltså) helt okej med att hans fru i filmen kanske är 23 år och naken mesta delen av tiden, medan Steven själv är påklädd och gärna tafsar på henne i långa klipp med romantisk musik. Om det var "arty" och vackert du ville få det Steven så är det major fail på den.
Man blir lack på filmen, och vill slå den hårt. Dessutom hatar man den lite för att den troligtvis har en budget som jag hade kunnat göra BRA film av.
Steven, du var ju en kooling! Du får en strike, men snälla inte mer gubbsnusk.

Den allra bästa filmen i helgen var nog "Red" med Bruce Willis och Mary-Louise Parker, samt många andra kända ansikten.
Här har vi en riktigt höjdarrulle, bra aktion, ett riktigt bra manus och dessutom snygg regi. Inga spår av gubbsjukhet, utan snarare en Bruce som med ett flin accepterar att han blivit äldre och fortfarande äger, för så är det ju.

Vi får se excellenta inhopp av Morgan Freeman, Karl Urban (antagonisten) och en störtskön John Malkovich. Dessutom får ni se Helen Mirren som en iskall och charmig hitman, det låter så fel, men det blir så rätt.

Se den helt enkelt. Kanske en av årets topp tio filmer.



Till sist, om ni inte sett Kanye West's "Runaway" ännu. Gör det.
Jag började kika på den igår, ganska oentusiastiskt, men insåg efter fem minuter att detta var riktigt bra.
Snyggt, bra musik (blir bättre längre fram) och faktiskt en intressant historia. Och jag ville verkligen inte gilla den, varför vet jag inte riktigt.

Så ta en 35 minuters paus från ert liv och kika på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar