torsdag, november 18

Mental förberedelse!

Nu är det cirka 2 ½ dag kvar tills jag åker ner till Stockholm och jobbar som en tok. Ett elva dagars schema blir det, men oj så värt jag hoppas att det ska bli.
Jag håller i alla fall på att förbereda mig för det, avbokat annat jobb imorgon. Dock fick jag ett annat arbetspass imorgon, men inte riktigt lika långt. Det där lät lite rörigt.

Jag ska ju arbeta med designerkläder, så många foton kommer det bli. Att bara leva, andas och tänka på kläder är inte helt fel det heller.

Så vad har vi för något i gottepåsen idag? Jo, jag har hittat lite saker.
En grej som jag uppmärksammat är att fröken Emma Watson (ni vet hon från Harry Potter) pryder varenda framsida i USA just nu. Inte bara det, reklamjobben för diverse designer bara regnar in. Visst beror det säkert på att Harry Potter grejen är avklarad nu, men till viss del beror det nog också på hennes nya söta frissa. Jag hoppas verkligen hennes karriär fortsätter blomstra, men å andra sidan är det nog knappast som att hon behöver stålarna. Bara Burberry-grejen gjorde nog henne solid for life.

Jake Gyllenhaal är nog många tjejers, och killars, favorit. Just nu får du se honom i hans "birthday suit" tillsammans med Anne Hathaway. Jag tycker att bilderna var toksöta!!!! Inte alls vulgära eller någon anspelan på sex, eller ni vet när dem ska försöka vara så där extremt sexiga a la serien "Glee's" tidningsbilder (har ni inte sett dem så har ni inte missat något, så smaklöst i mitt tycke).
Ni hittar bilderna snart på framsidan av Entertainment Weekly.



Sockersött!

Min favvostylist Rachel Zoe ska få en mini! Hon har en bulle i ugnen enligt sin egna hemsida/twitter. För er som följer serien lika intensivt som mig, så vet ni att hon och hennes man Rodger Berman, haft detta uppe på tapeten ett bra tag. Rachel har inte varit så himla sugen, men Rodger å andra sidan har inte kunnat prata om något annat.
Jag har känt med Rachel hela tiden och verkligen förstått hur man kan känna, det är ett stort steg att ta. Så därför är jag extremt glada för dem. Deras lilla baby kommer nog vara världens bäst klädda sådan.




Det syns en lite bejbisbula på en annars så smal Rachel.

Från en modeikon till mode. Idag innan jobbet fastna jag på min favoritsida aka den här. Oj vad jag har hitta mycket jag skulle vilja ha, helst igår.





Jag är lite inne på knähöga skor just nu, en sak jag ärligt aldrig trodde jag skulle vara inne på. Dessa är inte speciellt dyra heller, men nog ser dem bra ut i alla fall. Dem flesta av dessa kommer från Sam Edelman, ett märke man verkligen ska hålla ögonen på har jag märkt.


Kanske har denna Alexander Wang väskan blivit lite väl uttjatad detta år, men nog är den snygg allt. Älskar nitarna undertill. Jag kan också meddela att jag höll på att göra ett kap i morse, men ändrade mig i sista stund.
Denna väskan nedan fanns tillgänglig för en struntsumma på The Outnet, hade inte sett den förr och gillade faktiskt att den var genomskinlig. Dock var den helt slutsåld en timma senare, inte helt oväntat. Jag kan också tillägga att den fanns i två modeller med svart skinn och svarta nitar, men dem var slut innan jag ens hann logga in. Väskan nedan är också Alexander Wang för dem som missade det.


Gone baby gone!



Denna har jag varit inne och nosat på tidigare, dock i den mindre modellen. Den är så himla fin. Från Marc by Marc Jacobs, vad annars?!


Jag avgudar denna klockan (som jag också visat förr). Om jag inte köper den kommer jag alltid fastna i en timma tittandes på den, komma sent till jobbet, få kicken, hamna på streetan och önskat att jag köpte klockan. Så jo, jag måste nog köpa den, det förstår ju alla.

This shoes are made for walking! Eller inte...men jädrans snygga är dem. Jag ska lära mig gå i klackar och detta är skorna jag ska lära mig det i. And thats that! Dem kommer från Ash, kostar inte speciellt mycket och är troligtvis gjorda av änglar eller nått, för så snygga är dem.

Nu ska jag spela lite "Left 4 Dead", skjuta zombie:sar är nog bland det roligaste som finns. Men innan det ska jag passa på att önska er alla en helt underbar kväll.

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar