söndag, januari 2

2011!

Så detta är första inlägget jag skriver 2011, koolt!

Jag har blivit så himla förkyld, så förutom att jobba har jag faktiskt mest sovit. Idag bytte jag bort mitt pass för jag orkade verkligen inte och det kändes som förkylningen var på väg åt fel håll.

Nu har jag fått sova och mår betydligt bättre än igår, jippie!

Under fyra nätter har jag haft svårt att sova i sängkläder, jag vaknar helt kallsvettig och just materialet som våra sängkläder består av (skulle tro bomull) funkar inte alls. Det blir fuktigt och väldigt obekvämt. Jag fryser om jag inte har täcke på mig och svettas ihjäl med täcke på, dilemma.
Första natten hämtade jag handdukar och sova på och under. Frotté funkade i alla fall bättre, men inte 100%. Man vaknande trots allt förkyld, trött och helt sänkt och skulle iväg till jobbet, ingen bra kombination.
Vad som blev lösningen var en 1700 kronors tröja bestående av ull, viskos (hur det nu stavas), nylon och elastan. Den är en dröm att sova i, trots att man kallsvettas och har feber. Dock tror jag inte att den kommer vara så fin efter förkylningsperioden.

I natt har jag dock sovit som en björn i ide och det enda jobbiga är nog att jag sovit för mycket, för mitt huvud dunkar och jag brukar sällan eller aldrig ha huvudvärk.

Nu ska jag kika lite Star Trek - TNG och sedan återkomma med en smink update. Oj, vad jag har hittat roliga produkter.

Gott nytt år underbara människor! Jag tycker vi försöker göra detta år till ett riktigt bra sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar