tisdag, januari 25

If you don't take money they can't tell you what to do.

Jag älskar modeindustrin, samtidigt som jag hatar den lika mycket. Allt det vackra är alltid så långt bort från en som mig, en fattig nobody.

Allt dyrt, allt det på "the runway", allt haute couture och allt som skriker high fashion, det vill jag ha.

Dock är jag så fel ute som man bara kan vara, mode är inte den dyraste chanel dräkten, mode är det som man ser på gatan varje dag. Ni vet dom där människorna som lyckas med små medel få ihop en outfit som både är kool, välsittande och snygg. God how I envy those!

Själv satt jag tidigare idag och kika på runway-bilder från Dior Couture showen som John Galliano designat och tänkte för mig själv hur mycket jag skulle vilja vara där. Vilken lyx, vilken flärd och vilken dröm.

Kläderna är lika vackra som nyutslagna blommor, allt är perfektion ut i fingertopparna (bokstavligen).



När man drömmer om en bal på slottet, då ser man sig allt i någon av dessa kreationer.

Men vad är väll en bal på slottet. Gå ut och bli inspirerad av din medmänniskor. Sätt dig med en god kaffe latte och bara titta på folk i någon timma, det är kanske inte en Dior show, men nog är det väldigt intressant. Troligtvis har du dessutom råd med många av dom plaggen du ser också, som en kontrast.

Jag lät mig bli inspirerad av fotografen Bill Cunningham och framförallt den kommande filmen om honom, vilken människa. Kika in trailern nedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar