måndag, februari 7

SUPAH bowl!

Jag är ledig imorgon, äntligen! Sist jag skulle vara ledig, vart det inte riktigt så.

Men oj oj oj, ledig och Super Bowl på TV. SÅ JÄDRA KOOLT!

Jag lär mig medan jag tittar kan jag säga, men så jädra mycket nerver och koolhet att jag blir helt matt. Tyvärr får vi inte se den amerikanska reklamen, som alltid är något utöver det vanliga just under Super Bowl.
Jag hörde ryktas om att en TV-sänd reklam under Super Bowl 2003 kostade 73 000 dollar per sekund. Under 2011 kostar en spot (antar det är en kort film) 3 miljoner dollar. Alla reklamplatser var slutsålda innan oktober. Dom som har råd med detta är Pepsi, Audi, Doritos (som också egentligen ägs av Pepsi) med flera. Filmerna är prestigefyllda och ofta mycket mer underhållande än vanlig reklam.
Har ni missat förra årets Old Spice reklam med Isaiah Mustafa, då har ni missat en otroligt rolig kille/reklam.

Kolla in honom på Ellen!




Ohh jag kollade precis Black Eyed Peas's framträdande, gåshud! Väldigt påkostat och snyggt!

Nu fortsätter matchen så jag ska bara tillägga två saker.

Har ni missat Toby Turner på Youtube så måste ni verkligen rätta till det problemet. För han är så underbar och tokrolig. Börja prenumerera redan idag, ni kommer inte ångar er! Här ett smakprov från när han, out of the blue, sitter med James Cameron.



Sist, men absolut inte minst, så kommer en nyhet jag fick veta från min andra hälft!
Visste ni om att Mark Twain som dog i april 1910 skrev en självbiografi? Hans önskan var att den inte skulle publiceras förrän ett sekel efter hans död, alltså i april 2010. Med andra ord är den ute sedan ett tag tillbaka. Den publiceras givetvis i bokform, men också parallellt elektroniskt och gratis här. Vem vill inte dyka in i en sådan intressant värld och framförallt få en närmare inblick i Mark Twain's, eller Samuel Langhorne Clemens som han faktiskt hette, tankar och tycken.
Han levde ett väldigt intensivt och händelsefyllt liv, hoppade av skolan som 11-åring och upplevde både det ena och det andra. Hans dröm var att arbeta på ett fartyg, men gladeligen för oss började han skriva (och var en extrem talang med pennan) och vi alla är nog väldigt tacksamma för det.

Här hemma quotar vi honom ofta, eftersom han står för mycket av den filosofin jag (tyvärr ibland) anammat.

"S
kjut inte upp sådant till i morgon som precis lika gärna kan skjutas upp till i övermorgon.
"

"E
n klassiker är en bok som folk berömmer, men inte läser.
"

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig."

"Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda."

Och med dom visa orden ska jag nu faktiskt lägga mig och kolla dom två sista kvartarna av Super Bowl.

Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar