onsdag, mars 2

Sunshine!

Weeeehoooo! Idag var det soligt och fint här uppe, det till och med droppa från taken. Kanske får vi också lite vår snart, hoppas hoppas!

Jag fick ta fram solbrillorna för första gången 2011! Det kändes väldigt smutt!

Idag har jag mest städat och donat, så inget märkvärdigt att rapportera.





För bakom mina solglasögon kan jag va' mig själv.

Just ja, jag har tänkt att skriva om detta så länge, men alltid missat det. När jag var liten, och fram tills för någon månad sedan, var en av mina stora drömmar att ha en Farmor eller Mormor som stickade sockor åt mig.

När alla barnen i skolan inte var så nöjda med sina julklappar, eftersom dom hade fått stickade saker av sina Mor- eller Farföräldrar, var jag så avundsjuk så jag ville gråta. Jag ville också ha det, stickade sockor och mysiga Mor- och Farföräldrar.

Jag har en Farmor som är jättegullig, men hon skulle aldrig sticka sockor åt mig, eller ens ringa faktiskt. Vi har inte den kontakten, även fast jag önskar att det var så.

Men tack vare min underbara och bästaste pojke fick jag också världens gulligast Far- och Morföräldrar på köpet. Jag tror faktiskt dom bryr sig mer om mig än vad mina egna gör. Och som grädde på moset, jag fick äntligen ett par hemmastickade sockor som jag har på mig dag som natt. Jag älskar dom! Dessutom är dom så himla fint stickade och sitter alldeles perfekt på mina fötter.



Det blev tyvärr inte dom bästa fotona, men dom är i alla fall gudomligt sköna. Dessutom fick vi världens finaste brev, tänk om man själv kunde skriva så där vackert.

Nu mina vänner ska jag sova och drömma om något fint, natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar