fredag, april 15

Den Arga Bloggerskan!

Jag har feber och ont i halsen idag. Fast jag gick ändå till jobbet, jobbade och gick hem. Jag är ju med i en stegtävling till och med juni, så det är bara att bita ihop.

Just nu mår jag dock ganska poop och ska nog snart bädda ner mig, blir ju tyvärr jobb klockan 7 imorgon också.

Efter jobbet idag har jag faktiskt mest sovit, eller varit medvetslös beroende på hur man ser det. Var inte skarpaste verktyget i verktygslådan när jag kom hem.

Vaknade till "Arga Snickaren" och blev så jädra arg på att idioter och extrema mytomaner som Karolina får helt nyrenoverade lägenheter och nya möbler. Det visar vad lite tårar kan göra, samt en jädra massa lögner.
Att dom sedan köpte allt med hull och hår, när hon om och om igen ber om ursäkt och beklagar sig, gör bara saken mer irriterande.
Men stackarna hade ju bara en hyresrätt och en bostadsrätt i Stockholm, poor little sad girl.

"Det ska bli så skönt att få sova i en säng det har jag inte gjort på flera år" eller min andra favorit "Jag har aldrig haft ett eget hem".

Nej kanske för att du hyr ut din hyresrätt för att tjäna cash och inte lyfter ett finger för att att fixa din bostadsrätt, sen får du allt serverat på ett guldfat.

Jag har personligen levt som en jädra luffare i Stockholm när jag flyttade dit första gången. Jag bodde bokstavligen på en soffa i ett år och inte fanken hade jag tillgång till både en hyresrätt och en bostadsrätt.
Och att då säga att man hyr ut sin hyresrätt och inte orkar fixa i ordning sin bostadsrätt är som att sparka mig och tusentals andra hårt i magen. Det är ungefär lika synd om henne som om en missförstådd Hitler.

Det är hemskt att säga, men så mycket hat som jag kände för henne har jag aldrig känt förr. Kanske för att jag varit i en jävligt tuff sits när jag bodde i Stockholm och denna fröken inte har en jävla aning om hur det är.

Innan jag efter 5 års slit hade råd att köpa en bostadsrätt i Stockholm hade jag bott i 10 olika lägenheter, jobbat nästan 7 dagar i veckan och bott i lägenheter som troligtvis var en hälsofara. Jag gick till jobbet hur sjuk jag än var och ibland var jag nästan medvetslös, allt för att man var tvungen att betala extrema överhyror till folk som utnyttjade situation.

Ett exempel är en mediumkänd skådis som jag hyrde en lägenhet av i lite över ett år. Hon tog dubbla sin egna hyra, samt tvinga mig att eftersända hennes post varje dag. Dessutom skulle jag hålla koll på hennes telefonsvarare och fick inte byta meddelande ifall hon fick jobberbjudande. Jag var hennes personliga assistent och jag betalade henne för det, med råge. Varje månade cashade hon in ett ex antal tusenlappar på att ha mig boendes i hennes lägenhet.

Jag såg att hon dessutom hade slagit sig in i manusbranschen nu, hit me where it hurts, why don't you!

Så här i efterhand inser man att jag hade kunnat sätta dit henne rejält, men naiv och dum som man var gjorde man inte det. Man var bara tacksam att ha sig ett tak över huvudet.

Men så är det om man ska bo i Stockholm, och det visste jag.

Sen ser man sådana där blockmongon i TV och man ska tycka synd om dem. Dessutom skyller hon allt på sin granne, som hjälpte henne under SIN semester. När hon dock aldrig hjälpte till och han är där men inte hon, ledsnar han och ger upp. I sin ansökningsvideo säger hon: "Har man åtagit sig något så hjälps man väll åt", gråter en jädra massa och söker sympatier. Allt detta innan man vet hur det egentligen gick till.

Ni måste helt enkelt se programmet själva, det går inte att beskriva den grad av äcklighet i ord. Klicka här för att se spektaklet.

Nog om det. Nu till roliga saker som kläder och skor!

Yummie! Snygga klackar från Hope!


Acne, vad annars! Så jädra foxy!


Minimarket gör "gubbskor" med finess! Dessa är helt underbara.

Att jag gillar Acnes skor är kanske ingen hemlighet (jag är nog långt ifrån ensam), men i mitt tycke så gör märket "Hope" skor som kanske är snäppet vassare. Kängorna nedan är en gigantisk favorit, eller i ärlighetens namn hela outfiten.




Angående skor, någon som har många par skor är Khloe Kardashian. I amerikanska Elle kan man få en inblick i hennes gigantiska skogarderob. Ha-begär någon?




Nu ska jag in och dregla på Hopes hemsida och sedan sussa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar