tisdag, maj 31

Shop until you drop!

Efter ett soft morgonpass på jobbet, tog jag en lite för lång siesta idag. Vaknade klockan 21.00 på kvällen! Det skulle vara en en timmas siesta, men blev lite mer än så. Mitt stora problem är att jag inte kan sova om nätterna, nästan aldrig om jag ska vara ärlig. Så oftast kör jag siestor under dagen. Det kommer nog att bli bättre när jag får sova bredvid min bättre hälft, men just nu är det riktigt jobbigt.

Under kvällen har jag spelat StarCraft 2 och blir så jädra irriterad för att jag är så dålig. Jag får pisk om och om igen och jag blir inte bättre.

Så därför ska jag visa något jag är mycket bättre på, shoppa...





...knäppa ringar. Den är i gummi, så inte så farlig som den ser ut.





Och knäppa armband. En skeletthand som håller mig om vristen, what all girls need.


Ny foundation som faktiskt är lika ljus som jag är. Nackdelen är att jag nästan tycker den är för ljus, trots att tjejen i butiken, som dessutom prova den på mig, sa att det var min färg. Inte helt säker alltså.
Jag tycker jag ser skum ut i den och skulle nästan vilja ha en nyans mörkare.
Dessutom var jag egentligen på jakt efter Lancomes nya foundation, som enligt hörsagor, ska vara helt amazing. Men eftersom den allra ljusaste nyansen i Lancomes var, återigen enligt tjejen i butiken, för mörk för mig, tog jag Shiseido istället.
Annars är det en bra foundation, kanske inte den bästa jag provat, men topp 10. Jag gillar dock att ha pumpflaska och det har inte denna.



Kanske år 2011 sämsta bilder, men nya pjucks har flickan allt. Jag sålde massa "gamla" skor och köpte nya. Ett vackert kretslopp det där. Dessa kommer från Acne och heter Rider Low, inga nyheter men dock så underbara.


Det såg så himla gourmet ut hemma hos oss för någon dag sedan, så jag var tvungen att fota. S och E hade lagat en härlig lax med färsk pasta och jag gjorde en skum köttfärsomelett. Man behöver äta så himla lite av den för att bli mätt och du slipper mycket kolhydrater. Beach 2011 (okej kanske 2012 i mitt fall).




Yummy!

Min kropp skriker just nu efter Star Trek, så jag ska besvara den med just detta. Nattis alla.




Just ja! En bonusbild. En kompis syster skulle förra veckan på möhippa och bakade då en väldigt delikat tårta. Den är lite barnförbjuden, men väldigt skojig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar