fredag, juni 10

PoP-Rawr!

Hon är en sådan jädra stenkool böna Beyonce. Jag får fanken tårar i ögonen när jag se hennes senaste video, sett den ett ex antal gånger nu, sedan den släpptes i slutet av maj.

Jag är inget popsnöre, tyvärr, för det är en extremt rolig genre och med nytt blod varje vecka, men det tilltalar mig inte.

Nu har jag dock fallit som en fura, bra jobbat girly. Lite powah to tha gurls.



Baws Beyonce in action. Sen att hon glider runt i designerkläder jag skulle kunna sälja ena min njure för, kanske båda, är inte alldeles skit det heller. Äh, släng med en lever också, who needs it anyway!

Hon kommer inte upp i Jessie J's koolhet, men det är ett bra försök. Jessie har den där rösten som jag avgudar, ni vet den där som låter som att man är förkyld och har försökt dämpa förkylningen med ett helrör Whiskey. På det har hon också lite reggae/rasta/slang-style uttal på orden (om någon fattar ett skit av vad jag menar?), sånt går rakt ner i benmärgen på mig.
Jessie å andra sidan, kommer aldrig upp i forna storheters söndersupna, rosslande och alldeles underbara röster, som exempelvis Janis J. Den kräver dock att man lever ett hårt jädra liv innan, och dagens stars är ju helt och hållet inne på "Don't panic its organic".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar