tisdag, oktober 18

Browsing update!

Så, det verkar vara en ganska tråkig "surfa-nätet"-dag för min del, inte mycket roligt mode eller annat sånt tjafs jag gillar, förutom massa tråkigt tjafs om schemaläggningen under NY Fashion week.

Det roliga är att det snart är allhelgonahelg, och sånt är ju alltid buskul! Jag älskar verkligen att klä ut mig, och skulle jag få skulle jag kunna planera min kostym minst ett halvår innan. Men som vanligt blir det "dageninnanpanikoutfit" om det ens blir något.

Lite tips på panik-outfits...

...självlysande smink. Ganska ballt och väldigt enkelt. Fast måste ju tyvärr vara rätt miljö för att det ska komma till sin rätt.

Kate Perry sminkar sig till ett skelly, enkelt och rätt. Sen hade nog jag gjort något skojigare med håret för att få den rätta looken.

OPI gör Halloween-set, ett som lyser i mörkret också. Snygga färger även efter festligheterna.

Lite annat gott och blandat...

Jag är mycket nyfiken på YSL nya mascara "Shocking", kan den knocka min favvis Lancome Hypnose tro?

Fröken Chloe Moretz börja smyga sig in på stillistorna (koola söta flickan i "Kick-Ass"). Full designermundering och poses like a pro.

En helt annan väg tar söta Emma Watson, som nu tar ett år off och sätter sig i skolbänken på den formidabla skolan Oxford. Hon skrev på sin blogg att hon troligtvis inte kommer synas så mycket under året, utan vara helt upptagen med att studera. Vi kommer dock se henne i två filmer under 2011 och 2012 ("My Week with Marilyn" och "The Perks of Being a Wallflower").



Kanske den tråkigaste tofflan under 2011? Mycket troligt, men den kostar hela 7,350 $, och är skapad för affärsmän på elitnivå av fancypants skotillverkaren John Lobb. Man tycker att man borde få lite mer för 7k dollores, men tydligen inte. Men å andra sidan kostar världens dyraste flip-flops 18,000 $, så detta är ju ett kap för halva priset!

Till sist ska jag bjuda er på lite skratt. Min nya favoritnörd.



Nattis!


Psst...
Igår glömde jag posta två små inköp...


...en  ny billig BH från H&M med en fin spetskant man kan använda under den v-ringade T-shirten, blusen eller koftan och låta den skymta fram lite diskret, på ett icke trashigt sätt. Dessutom ett par vinterstövlar som jag inte vet om jag ska behålla. Är lite allergisk emot dem, men samtidigt är jag allergisk mot att frysa om fötterna, dilemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar