fredag, oktober 21

Weekend update!

En riktigt slö fredag, haft ont i magen sedan en pizza jag slängde i mig igår, där får man för att man äter skräpmat.
Det är Blizzcon dock, så jag har långt ifrån tråkigt. Holy cow vad nyheter man fick slängt i ansiktet. En ny ras i wow, D3 gratis om man köper helårsprenumeration och en powny. Nu kikar jag in SC2 matcherna, som alltid är underhållande.

Jag skrev ju om smyckena jag inte kunde köpa för någon dag sedan och nu har jag fått det påmint i varje jädra nyhetsmejl jag läst. Det verkar som att hela modevärlden gått crazy över MINA smycken. Dom är ett samarbete mellan Bauble Bar och Erickson Beamon och i ett av nyhetsbreven stod det "...a designer collaboration you don't want to miss".

KIRR ME PREASE! Jag vill inte missa det för allt i världen, men har jag något val!?

Sen är det lite lite lite skoj att jag var före dem också! Här snackar vi world wide kända stylister, men dom ligger 1-2 dagar efter mig. Jag har för mycket fritid helt enkelt.






Där är dom...jag hat/älskar dem just nu. Till och med mejlat till Bauble Bar och bett på mina bara knän. När jag vill ha något, vill jag VERKLIGEN ha det.



Jag är ju väldigt inne på Zombie-Boy just nu, kan ha att göra med att jag spelar zombiespel, kollar zombieserier och drömmar zombiedrömmar (varje natt nästan).

Nu är han aktuell igen! I videon nedan kan man väll säga att han ganska tydligt visar hur funktionell "Dermablend Leg and Body Cover" är. Jädrans kool video i alla fall.





Sen har jag fått instruerat för mig hur man fixar Rachel Zoes frisyr enkelt. Jag älskar ju Rachel Zoe och hela hennes liv, håret är inget undantag.

I korta drag:

1. Spreja i någon typ av curl-spej i fuktigt hår. Hennes egna tips är "Fekkai", men det finns lika bra från Loreal eller liknande.

2. Borsta håret och fixa en snygg mittbena.

3. Dela upp håret i sex sektioner och tvinna dem/fläta dem från öronhöjd (beroende på vilka lockar du vill ha) och neråt. Lämna topparna oflätade/otvinnande, dom ska vara raka.

4. Sov med det, eller föna det torrt.

5. När det är torrt, kamma igenom det med fingrarna och fixera med Elnett hårsprej.

Hon kallar looken för "model-off-duty-hair". Jag ska prova och återkomma med bildbevis.




Och nu lite bilder från Versace och H&M's samarbete som kommer den 17 november. Troligtvis inte min favorit av alla samarbeten. Många klänningar i den mer kroppsnära, korta och cocktailkategorin. Här är i alla fall ett litet smakprov.













Sayonara min vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar