fredag, november 11

Girls, Girls, Girls...

Om ni missade det när Kate Moss gifte sig, så var hennes syster en av brudtärnorna. Man kan nog säga att hon, Charlotte "Lottie" Moss, stal en del av uppmärksamheten, och pressen blev lite smått galna i henne. Varför?
Jo, för att hon är skitsnygg och kommer troligtvis ta över när hennes väldigt framgångsrika storasyster skuttar ner från modelltronen. Idag är hon blott 13 år gammal och hennes mamma har förbjudit henne att modella tills hon blir äldre (Kate och Lottie har samma pappa, men olika mammor).

Nu verkar det dock som att mamma Moss ändrat sig, för nedan kommer ett smakprov av det första modell-fotona tagna av Andrea Carter Bowman.



Nästa modenyhet kommer hela vägen ifrån USA, eller rättare sagt "2011 edition of Vouges Best Dressed issue".
Detta året siktar Vouge på välklädda syskonpar, och det finns ju en hel del att välja på. För att nämna några Dakota och Elle Fanning, Jane Birkins döttrar, Kate och Rooney Mara,  Beyonce och Solange Knowles och inte minst Pippa och Kate Middleton.
Men det var inga av dessa som hamna front-page på tidningen, kan ni gissa vilka som gjorde det?

Givetvis var det...


...Systrarna Olsen! Dom klär sig inte bara snyggt själva, utan dom ser också till att andra gör det, med sina förbaskat snygga klädlinjer (The Row och Elizabeth and James), online-shoppar och allt annat mittemellan.

Igår var det dessutom dags för Victoria's Secrets visning, det blev stjärnspäckad (fullproppat med kändisar front-row) och väldigt lyckad. Lite spoilers nedan.

Les Ensamble!

Chanel Iman som fick äta upp sig cirka 7 kg inför visning. Jupp, dom tyckte hon var för skinny!!! Lite kontrast till det jag skrev om några inlägg sedan.

Maroon 5 (Kanye West, Jay-Z och Nicki Minaj var övriga artister) var en av artisterna som uppträdda, här passar sångaren Adam Levine på att pussa på sin ängla-flickvän Anne Vyalitsina mitt under visning. Toksött!

Till sist vill jag berätta att jag joinat en sida där man kan köpa saker direkt från catwalken. Jag kommer troligtvis inte att göra det inom en snar framtid, men det är väldigt skoj att kika på alla snygga kollektioner lite extra. Moda Operandi hittar ni här .
Jag blev väldigt kär i halsbandet nedan och önskar så in i norden att jag hade 850$ att slösa.




Puss och Kram!

Psst! Jag glömde nästan  bort min viktigaste "nyhet". Steven Soderbergh (ja, han har svenskt påbrå) , ni vet han som regisserat Oceans-filmerna, Traffic och Erin brockovich, bland många andra sevärda titlar, har nu valt att lägga regihatten på hyllan.
Denna gången har han dessutom själv konfirmerat detta och också sagt att han tackat nej till allt som kommit hans väg.  Han kommer göra två sista filmer "The Man From U.N.C.L.E." och "Liberace", dessutom har han två filmer på efterproduktion som inte nått biograferna ännu "Haywire" och "Magic Mike", och nu går ju filmen "Contagion" på bio.
Han säger själv att han tappat passionen för filmskapandet och att allt går på rutin nu för tiden och att han vill sluta med flaggan i topp. 
Jag måste dock säga att det inte direkt är en clean break, med så många filmer på ingång, men jag antar att han kanske mer "trappar ner" eller något. Han är ju trots allt en av få som haft med två filmer  på samma Oscars-gala (och dessutom vann han för bästa regi), kanske visar lite om vilken kapacitet han normalt sett håller.
Han ska istället satsa på sin allra största passion, konst och målning, något han vill göra innan han blir för gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar