onsdag, november 23

Jag Lackar!

Mina naglar får massor av kärlek just nu! Inte av mig, men bland annat av O.P.I's underbara Muppet-kollektion, otroligt roliga och glittriga lack (helt i min smak, tihi).

Just nu kör jag den passande kulören, "Designer...de Better", en silverfärg med färgglada små diskreta flagor av bland annat orange i. Tyvärr lämnade jag lacket hemma, så jag kan inte fota flaskan. Jag paniklacka naglarna precis innan jag åkte iväg, och nedan ser du foton tagna för 30 mins sedan.
Kan ni förstå att jag jobbat med händerna i tre dagar, vikt tusentals kläder, rivit upp kartonger, lyft och framförallt använt mina naglar (som man inte ska) som verktyg, och färgen är fortfarande FLAWLESS.






För cirka 6 månder såg mina naglar och nagelband förskräckliga ut. Nu långa och otroligt starka. Det lilla jag har gjort är att börja dricka mivi total plus (tror den heter så, glömde den hemma också), en flaska med hemskt smakande vitamingrejs i man kan köpa i nämaste matvarubutik, smörja in mina händer med LUSH-baren jag visat tidigare (ser ut som en hand om du vill hitta den, alltså inte en kräm utan en bar) och hålla naglarna lackade med fancy-lack (dyrare varianter).
Det är helt otroligt vilken förvandling. Mina naglar ser nästan ut som lösnaglar (något jag behövde förr för att dölja mina verkliga naglar). Framförallt nu i vintertid brukade dom se som hemskast ut, blödande nagelband, fula naglar som skivade sig nedklippta för att inte synas.
Det är verkligen underbart att kunna visa sina händer utan att skämmas eller känna sig ovårdad. Och jag som alltid trott att mina naglar + nagelband var dömda och oreparerbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar