onsdag, februari 22

About The Ass!

Okej, detta kommer nog bli det skummaste inlägget jag skrivit, men jag måste.

Jag har snart sprungit i en månad och verkligen fått in rutinen på det. Man kan nog säga att jag börjar  komma till den punkten att jag VILL träna.

För mig är det inte bara för att "bli snygg", utan jag ser det som terapi, avslappning och mind-cleaning. Jag tänker igenom saker medan jag springer och lyssnar på bra musik. Det enda jag kan klaga på är väll att det är väldigt halt just nu, kallt och mörkt. Det tar emot i början, det gör det, men när man väl fått upp andningen känns det mycket bättre.

Mitt problem, som kanske är det sjukaste problemet EU, är detta:

Man använder sport-BH för bröstens skull. Detta gör man för slippa få hängbröst och för att hålla dem på plats - det kan trots allt göra ont att springa annars. Under "that time of the month" är det verkligen ett måste.
Varför gör man inte samma sak för rumpan? Har man, som jag, en stor sådan, lär inte huden tycka att det är så skoj att hålla upp allt. Visst består stjärten av mestadels muskler som hjälper till med "upphållningen", men oavsett, den innehåller en hel del fett också.

Nu kommer vi till det knäppa. För att bevara fastheten på rumpan när man springer, har jag gjort en egen rump-hållare. Man skumpar trots allt upp och ner och jag tror seriöst huden kan må bra av lite "support". Dessutom känns det som att min rumpa blivit ännu större av springa så jag vill inte riskera något.

Jag klippte helt enkelt av benen på ett par strumpbyxor av typen "hålla upp/dra in" . Ni vet sådana där push-up varianter. Dom är oftast stenhårda och tappar inte passformen. Dessa har jag under mina träningsbyxor och jag tycker det ger tokbra stöd. För mig handlar det jädrans mycket om att känna mig tillfreds och komfortabel när jag springer, annars kommer jag slacka.

Gör samma sak om ni har lite "junk in the trunk" eller bara vill hålla er kära rumpa på plats!


Efter dagens springpass. Jag ville dokumentera den dagen när jag inte behövde stanna och gå en enda gång och det var idag! Yeay! Det är stort för en gejmer som suttit vid datorn i 6 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar