onsdag, februari 1

Hell on My Head!

Sådär, då har jag sett klart "Julie & Julia", riktigt härlig feel-good film om matlagning.
Jag är själv ingen mästerkock, men alla tips är välkomna. Det mesta jag lagar brukar bli ganska mediokert, även när jag anstränger mig lite extra.

När jag bakar brukar det ibland bli bra, så det kanske är där min lilla talang sitter, dock en väldigt liten sådan.

Jag har svårt att fokusera på något annat idag, för min hårbotten är verkligen ett rent helvete. Efter min dusch satte den igång och jävlades, som vanligt den senaste tiden. Min hårbotten har varit hemsk enda sedan jag var liten, men det går i vågor. Min gamla frisör trodde det var psoriasis och jag är ganska säker på att hon har rätt.

Men just idag är det som tusen eldar brinner där uppe och jag får gå efter mig själv med en roller för att jag flagnar så mycket. Kanske borde jag ta en bild, men det skulle vara hemskt emot folk att tvingas se åbäket.

Nej, det är inte mjäll. Jag har provat allt som finns att prova emot mjäll och det är helt verkningslöst. Däremot förvärras det av att jag har så mycket och långt hår, samt av att ha blött hår liggandes emot hårbotten. Eftersom det tar över en timma för mitt hår att självtorka, får jag nog skylla mig själv som inte använder hårfön.
Dessutom blir det mycket sämre av att bära mössa, så jag har tyvärr fått överge min favorit-accessoar för tillfället.

En gammal klasskompis till mig hade psoriasis och han hade alltid sitt huvud rakat, eftersom det enligt honom höll det i schakt. Blir det för jobbigt, får jag väll göra samma sak, eller klippa kort.

Nu har jag i alla fall lyxen att slippa vara bland folk när det är som värst. Jag tror helt ärligt folk skulle tycka man var äcklig eller inte skötte sin hygien. Dock vill jag påpeka att det inte är fallet. Jag använder specialshampoon, lotioner, lösningar och min hårbotten är nog som allra renast när den är som allra värst.

Nog om hur trasig jag är.

Jag ska berätta lite om jobbet imorgon, tyvärr hade jag inte förvänta mig att helvetet skulle flytta in på min skalle idag, så jag klarar inte av att prata om bra saker just nu.

Det jag dock kan säga är att jag skrivit ett synopsis för en TV-serie på beställning, och det gick hyfsat okej. Det är alltså inte jag som skrivit/kommit på serien, utan jag skissar bara på ett avsnitt. Framåt sommaren får vi se om det gick vägen, men det var riktigt roligt, och jag klarade deadlinen!

Vad jag skulle vilja se på svensk TV är ett postapokalyptiskt drama, jag älskar verkligen det. Det kan också vara så extremt billigt att göra, men innehålla så mycket bra. Slänga in människor som hade allt, till att leva med absolut inget. Undra hur jag skulle klara det?

Aja nu börjar jag spåna, så jag tar min hårbotten och skuttar i säng, men innan...

Att jag kan bli besatt av saker är bara förnamnet, och för att gör en lång historia ännu längre ska jag nu visa ÄNNU mer bilder på luggar.

Birgitte Bardot min vänner, Birgitte Bardot! När jag såg "Och Gud Skapade Kvinnan" förstod jag vad "all the fuzz was about".

Dessutom kan hon luggar, titta nedan så förstår ni.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar