måndag, februari 27

The Oscars! (uppdateras hela tiden)

Här kommer mina tankar hittills angående röda mattan. Därefter uppdaterar jag hela tiden med åsikter och bilder under hela Oscarsgalan.

Bäst klädda av dem som kommit:

*Michelle Williams i sin röda klänning med guldrosett på höften.

*Leslie Mann med sin enkla figurnära svarta klänning.

*Stacey Kiebler i sin guldiga klänning, gillade dock inte tygrosen.

Klockan 01:58

*Jag älskar Rooney Maras hår.

*Penelope Cruz var vacker som en dag i sin outfit. Gillar den där 60-tals filmstjärna-looken.

*Intervjun med Nick Nolte var awkward som sjutton.

*Intervjun med Zach Galifianakis fick mig att skratta flera gånger. Han är så himla rolig och en stor anledning till att jag alltid följer "Bored to Death" slaviskt.

*Tim Gunn är bäst!


Klockan 02:20

*Den mest omtalade outfiten tillhör definitivt  Jessica Chastain ("The Help"). Alla verkar älska den.

*Michelle Williams var inte bara snygg idag, utan också igår på "Spirit Awards".


Michelle, Rooney och Emma Stone från röda mattan JUST NU!
Stacey Kiebler från röda mattan.
Den mest omtalade och omtyckta kreationen tillhör Jessica Chastain.
Michelle Williams igår på Spirit Awards. Här tillsammans med Busy Philipps, som hon även besöker Oscars-galan tillsammans med. Psst! Checka in bokväskan som jag skrivit om förr från Marc Jacobs.

Klockan 02:55

*"Hugo" drog in två snabba statyetter. Rättare sagt dom två första som delades ut.


*Jag missade kostym, eftersom jag tyvärr får kolla via live stream och det fungerar inte direkt till belåtenhet. Varför kan inte SVT ha galan (betalar man faktiskt TV-licens ska man få grina lite).

*Har ni tänkt på hur många "säkra kort" svensk film har missat när det kommer till Oscars-galan? "Låt Den Rätta Komma In" och "Män Som Hatar Kvinnor" hade båda haft en stor chans att få sig en Oscar för bästa utländska film. Vi får helt enkelt nöja oss med den Oscar vi fick för "Fanny och Alexander" och tacka Jan Troell för att han håller vårt lilla land nominerat ibland.

Klockan 03:18

*Octavia  Spencer drar hem sin första Oscar (bästa kvinnliga biroll) för filmen "The Help". Jag måste ju säga att jag höll en tumme för Melissa McCarthy för filmen "Bridesmaids".


Oscarsvinnaren Octavia
Oscarsnominerade Melissa.


Klockan 03:43

*Holy smokes, nu förstår jag varför jag alltid velat se "Cirque Du Soleil" live.

*Robert Downey Jr. bäst som alltid. Ger lite liv till galan. Detsamma gäller för Chris Rock. 


Klockan 03:55

*Ben Stiller och Emma Stone presenterar! Så jävla skönt att se tjejen vara den roliga för en gång skull. Hur många gånger har vi inte sett den manliga presentatören vara knäpp och den kvinnliga försöker få ordning på honom. Emma du är awesome! 

Klockan 04:01

*Ingen Oscar till Max von Sydow tyvärr.   

Klockan 04:34

*Woody Allen kniper en Oscar för bästa originalmanus ("Midnight In Paris"), det var skoj. Han är trots allt en av det hårdast arbetande filmskaparna. Tänk efter hur många filmer han hunnit med under sitt liv och hur många av dem som verkligen håller hög kvalitet, inte många kan toppa honom. Jag önskar jag hade hans enorma låga av kreativitet brinnande.

Klockan 04:59

*Oprah, nu också Oscarsvinnare. Hon är en tusenkonstnär den kvinnan.

*Varken Scorsese eller Allen knep en Oscar för bästa regi. Det gjorde däremot Michel Hazanavicius för "The Artist".


Klockan 05:19

*Vad säger man, här kommer en helt okänd (för mig) snubbe vid namn Jean Dujardin in och snor Oscarsstatyetten från Brad Pitt, George Clooney och Gary Oldman. Det ska bli intressant att se hans insatser i "The Artist".

Klockan 05:30

*Yeay!!!! Ma girl Merly Streep vann en välförtjänt tredje Oscar. Hon är bara så himla bra och alla andra som tycker annorlunda har tyvärr ingen koll. Inget ont sagt om övriga nominerade. Ni är också  riktiga duktiga. 

Klockan 05:36 

*Jaha, "The Artist" drar hem stor-Oscarn också. Det hade jag faktiskt inte väntat mig, framförallt inte när det var hela NIO filmer nominerade i år.


Och där var Oscarsgalan slut för detta år. Så det är dags för mig att summera mina tankar och tycken, och som alla vet gör man det bäst liggandes och filosoferades i sängen.

God natt alla nattugglor. Sov så gott och dröm om ert tacktal när ni väl står där och tar emot er Oscar. För det är inte en frågan om "om", utan om "när".

Sayonara!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar