lördag, februari 4

Weekend Update!

Denna helg har verkligen cirkulerat kring mat och hittills har det varit gudomligt gott.
Just nu sitter jag proppmätt och nöjd. Jag har precis kikat in denna filmen, vilken bara gör mig mer sugen på Marni och H&M's samarbete. Kom nu!



Förutom att jag ätit som en drottning, har jag klätt mig så här detta veckoslut.

make gif

Kashmir tröja från Anna Holtblad, Doc Martin skor, billig skitkjol från Gina T.

how to make gif

Blus Whyred, kjol Anna Holtblad, Skärp Emmy Design.



Helt värdelösa bilder. Oavsett så har jag en rutig ullkjol från Maria Westerlind, kofta Anna Holtblad, skor UGG. Dessutom åkte en gammal duffel från Topshop fram, går hand i hand med skoluniforms-looken, som jag älskar. Dock är denna duffel i värdelös kvalitet och får jag någonsin råd ska jag köpa mig en fin och redig variant. Duffel håller trots allt år efter år.



Nytt halva priset skärp från MQ, typ 50 spänn eller nått. Kofta Anna Holtblad, en sån där skön grej man kan vira runt och göra vad man vill i.
Klockan är ett nytt suktobjekt från Nixon. Älskar!









Förutom all den superba maten vi blivit bjudna på, så har vi också lagat så himla mycket gott. Min egna favorit är pastasallader (eller cous-cous) av olika slag. En stor bunke i kylen som man tar av när man är hungrig. På sista bilden missade jag att fota fisken, men moset är i alla fall det goda. Hemmagjort, med franska örter i, mumma.


Vi har spelat massor Zelda - Twilight Princess, det spelet tar verkligen aldrig slut, till min förtjusning.
Nästa conquest är:


Metroid - Other M.

Till sist ska jag ge alla ett riktigt bra tips. Jag var stressad och behövde en ny mascara. Skuttade in på Kicks, hittade inte min vanliga från Lancome, köpte denna:



Hoooooly COW! Det här är bra skit. Har du fjun till ögonfransar, som jag. Kolla in vilket underverk denna lilla sak gör.




Detta är dessutom bara ett enda lager. It's the good shit! KÖP! Sen får vi se hur länge den håller och allt sånt, men den är hittills 5/5 Glittriga stjärnor.





Vanity Fair's kommande framsida. Fullproppat med kvinnliga "up and coming" stjärnor. Rooney, Elizabeth och många många fler. Älskar det, trots att många är så stylade att man kan knappt kan utgöra vem personen är. Eller...



...så kan man kolla in Gwyneth på Harper's Bazars framsida. Eller...


...så kikar man på L'Oreal's reklam för Revitalift Repair 10 (här med skådespelerskan Rachel Weisz). Eller nej, det gör man inte. För denna reklam har blivit bannad. Varför? Jo, för att ASA (brittiska Advertising Standards Authority) tycker att kosmetikaföretagen gått för långt när det kommer till att photoshopa/airbrusha reklam. ASA använder bland annat följande i sin förklaring till varför just denna reklam blivit bannad:
“misrepresented what was achievable using the advertised product.”

“misleadingly exaggerated”

Jag antar att det är ett steg i rätt riktning, men känns det inte som "To little to late". Finns det en enda kosmetika- eller hudvårdsreklam nu för tiden, som inte är extremt fixad och förfinad. Det är inte direkt så att man köper att man kommer se ut som tjejen på bilden. Däremot lägger ju dessa bilder ribban för hur man tror att man ska se ut, vad som räknas som vackert och vad man ska försöka uppnå. Det är inte okej. Eller...


...så pekar man fingret åt någon farligt nära Karl Lagerfeldts huvud och gör en riktig blunder. Fotografer fångade givetvis det hela på bild. Kristen Stewart, detta var inte alls snyggt. Man "messar" liksom inte med Mr.Chanel, som för övrigt jobbar hårdast i modeindustrin och har en gigantisk talang. Något du själv Kristen, enligt mig, har en extremt avsaknad av.
Har jag sagt att jag hatar kids i Hollywood som ska göra uppror? Ni vet sådana som inget annat vill än att bli kända, men när dom väl blir kända så spelar dom på att dom inte vill vara kända. Klär sig gärna i svart, eller textbook rebelliskt. Fröken Stewart är inte först, men jag hoppas att hon är sist.

Nu ska jag mysa! Sayonara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar