torsdag, mars 22

Eye For Details!

Båda mina systrar är ordentligt kreativa och skapande. Jag har haft lyxen att växa upp med båda dessa smarta bokmalar, medan jag själv är ganska tvärtom. En dum filmnörd. Why read the book when you can watch the movie?

Okej, jag gillar att läsa böcker, när jag väl, var tionde år gör det, fastnar jag rejält. Mina systrar är dock helt annorlunda, dom älskar att läsa och dom älskar att pyssla och skapa. Dom bubblar av kreativitet och jag älskar verkligen att vara i deras närhet. Dom har ett driv.

Min yngre syster är som en bubblande kittel av konstnärskap, fast hon lika gärna hade kunnat bli en raketforskare. Hon kom in på rymdgymnasiet, något som bara är väldigt få förunnat. Väl där gjorde hon storverk, matematiskt geni som hon är. Dock fick hon inte utlopp för sin kreativitet och bytte till något mer kreativt.
Idag satsar hon fullt ut på sin konst och läser på distans från USA. Hon är dessutom en godhjärtat och vacker själ som sprider änglaglitter var hon än är. Hennes karma är liksom på en annan planet än min. 

Min äldre syster är en sifferperson, precis som min yngre. Hon har alltid älskat matte och jobbar idag med siffror dygnet runt. Hon är extremt duktig på sitt jobb och jag har en känsla av att hon hade kunnat styra upp vilket företag som helst om dom gav henne nyckeln till kontoret.

Hon är en sådan duracell-kanin som liksom aldrig slutar gå. Det är väldigt få saker som hon rör vid som inte blir bra. Vill man skapa ett framgångsrikt företag bör man ha henne med i smeten.

Men det är bara toppen på isberget. Det är något med både min yngre och min äldre syster som är så unikt. Dom besitter sådan otrolig snällhet samtidigt som dom är så extremt duktiga och mångfasetterade. Smarta, så att häften vore nog.

Min äldre syster hade liksom kunnat bli vad hon än velat. Hon är så duktig på allt. Hon lägger alltid ner 150% på vad hon än gör, om det så är att slå in ett paket.

Om ni bara visste vilka paket vi i hennes familj fått genom åren. Det finns liksom paket och så finns det PAKET.

Hon är dessutom drottningen av estetik. Hon kan kombinera färg och form på ett väldigt unikt sätt. Det syns både på henne själv och i hennes lägenhet.

Min kärleks brors flickvän, E , har också en sådan där vacker aura som är svår att beskriva. Hon påminner väldigt mycket om mina systrar. Jag kan liksom känna godheten när personer finns i rummet och hennes energi när hon äntrar ett rum är så likt mina systrars.
Sårar man en sådan person, begår man nästan ett helgerån. Det är som att slänga en Ming-vas nerför en stentrappa. 

Det är härligt att få ha sådan personer runt sig. Man blir en bättre människa.

Jag är väldigt dålig på att uttrycka mig i tal och gester och verkligen visa någon typ av kärlek och uppskattning. I skrift har jag hittat mitt sätt att kunna kanalisera mina känslor.

Nu till lite systeryster bilder. Jag vaknar så tidigt nu för tiden, så jag måste göra något vettigt innan jag ska till jobbet, som att fota med en kass kamera i L's lägenhet. Hon kommer nog inte gilla det eftersom dom är mitt i en stor renovering och hon tycker det är stökigt. That crazy woman!

Jag ska också fota L's söta mage, men den lilla snärtan är bortrest med min lilla systerson.
Han kommer växa upp och bli vår första världspresident, bara så ni vet. 


2 kommentarer: