tisdag, juli 31

Hysterisk Vassamlare

Jag har fått dille på vaser. I min hjärna ska jag från och med snart försöka ha färska blommor hemma minst en gång i veckan.
Det behöver inte vara buketter, utan en vacker färgglad blomma i en vas på bordet, gärna i modell mindre.
Till det behöver man ju vaser och jag vill inte ha något nytt, utan äldre modeller, gärna från 60-talet. Så jag har gått lös på tradera.

Hittills har jag vunnit dessa tre och betalat mellan 9 - 59 kronor för dem.




Dessa vaser (en åt gången) ska jag ha på en bricka, som jag också fynda på tradera för 60 kronor.

Tillsammans med mina loppisfynd i helgen för 15 kronor och mina döskallar från Kosta Boda, tror jag att det kan blir riktigt snyggt. Jag har en vision.

Liten vas i pressat glas (?) och tändsticksask-hållare för 15 kr. Mamma lyckades pruta från 20 kr, hon är så rolig.
Doftljusen ska också får delta på brickan. Det finns riktigt härliga doftljus på butiken "Vera Design & Interiör" här i Norrköping.

Dessa små ljuslyktor finns med i alla inredningstidningar, men mina är köpta för ett par år sedan.
Jag har inte fått något av det jag handlar på tradera ännu, men ni ska givetvis få se bilder när min vision tar liv. Tills dess kommer jag fortsätta handla vaser, det är så roligt. Dessutom ska jag hitta fina gamla ljusstakar i glas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar