fredag, augusti 3

Green Love

Idag kikade jag runt lite på eleven.se och hittade märket "Green Love". Det är ett svenskt märke som bara använder certifierade ekologiska råvaror och inga konstiga tillsatser i några av deras produkter (gick igenom alla produkters ingredienser).

Jag har länge funderat på att byta ut min nuvarande deodorant emot något mer naturligt och jag kan ha hittat produkten.

Green Love Deodorant 125 kronor

Green Love Deodorant 169 kronor

Deodoranterna finns i två utformningar, stick eller liten burk med spatel. Dofterna att välja på är apelsin/grape, lime/citrongräs eller oparfymerad.

Varje gång jag använder min nuvarande deodorant får jag lite rysningar. Den innehåller en hel del ingredienser jag inte vet vad dom är för något (använder alltid Rexona) och jag sätter det på den tunna huden i armhålan, närmast några av kroppens allra viktigaste organ.
Jag vet att min syster under några år slutade med dom vanliga deodoranterna för att hon var helt övertygad om att dom kunde bidraga till bröstcancer. Det fick mig också att tänka till.

Övriga produkter i "Green Love"-sortimentet var också väldigt intressanta. Jag föll framförallt för dom olika härliga parfymerna med dofter som ananas och äpple/honung, men många av produkterna kan du med fördel göra själv också. Dom kostar trots allt en hel del om du ska köpa dem färdiggjorda.
Om vi säger så här, jag köper inte en ansiktsskrubb gjord på socker för 395 kronor, när jag kan kirra en hemma för priset av femkrona, knappt.


Ni hittar produkterna på eleven.se HÄR eller på deras egna hemsida HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar