fredag, september 7

How To Dress Thin

Det finns en massa tips och trix när det kommer till att slimma till sig med hjälp av kläder. Hur man slimmar min kroppstyp (breda höfter, smalare midja) kommer här.



Jag brukar tänka på tre nyckel-delar. Axlar, midja och ben.




Här använder jag en midjekort kavaj med välmarkerade axlar. Det ger en avsmalnade effekt till höfterna. Att spetsa till axlarna och bredda dom något smalnar alltså av höfterna tack vare att den raka linjen från axlarnas ytterdel blir bredare eller i samma bredd som höfterna. Prova så får ni se.

Skapa balans mellan axlar och höfter.

Använder man dessutom en byxa med hög midja och vidare ben, förlänger man benen samtidigt som man markerar midja för den där timglas-effekten. Till detta får man gärna bära lite klackar. Hög midja, tillsammans med lite klack, ger illusion av längre ben.



Just denna kavajen med bara en knapp precis vid bysten är väldigt figursmickrande. Fungerar också utmärkt med en pennkjol (vilket inte egentligen rekommenderas till min kroppstyp) eller en mer utsvängd kjol. Toppen får gärna vara i någon roligare färg än denna jag har på mig på bilden.


 Lägg till lite roliga accessoarer och sen är du good to go.



Jag sminkar med lila, inte helt oväntat.Eyeko Line And Shine är en penna som är mycket enklare att använda än traditionella skuggor om man liksom jag är ganska dålig på ögonsmink. Måla på och sudda med en pensel.


Glittriga havet naglar skapar jag med Essies Lapiz Of Luxury som grund och OPIs Piroutte My Whistle ovanpå.

Och innan man är redo för äventyr gör man en god och nyttig frukt- och bärshake i sin nya lilla mixer. Bästa mini-mixern jag provat kommer ifrån Fasett. Den är liten, smidig och lättdiskad. T fick den i födelsedagspresent och jag har redan använt den tre gånger.


Ni borde känna bästa katten Bono nu efter alla mina kärleksförklaringar till denna underbara skapelse. Nu är det så att Bono fått småbröder och kanske kanske kommer en av hans småbröder få ett nytt hem hos oss.
Bono är ju en supersnygg Bombay hans lillebror är en liten söt brun Burma. Dom är dock helbröder och det är det som gör det hela så underbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar