onsdag, januari 9

Efter Jul och Nyår

Jag har tyvärr inte fotat så mycket på ett ganska bra tag. Men här kommer i alla fall lite bilder från den gångna månaden.


Nyårsupplagan av Glossybox innehöll...
...detta. Den fick man beställa separat så det gjorde jag. Jag var väll mest nöjd med Kryolans läppglans (ett märke jag absolut ska kika in mer) och sminkväskan.


Vår lilla Fivve sover väldigt gärna på husses arm...
...och myser.
Julklappar i stora lass som vanligt. Julklappsspelet är en väldigt rolig julaftonsaktivitet.

Sen var det nyårsafton som detta år var väldigt trevlig och "mogen". Fast mogen är inte alltid dåligt. Jag hade skitskoj.


Efter jul och nyår var det dags att ta hand om sig själv lite. Fram med provianterna och blanda. En ansiktsmask gjorde på honung, jojobaolja, lime, kakao och sulfur provades. Samt en hårinpackning av kokosnötsolja, lime, citrongräsolja, jojobaolja, argonolja och honung.

Mycket stiligt.
Ett tips är att applicera ansiktsmasker med silikonpenslar man ska pensla bröd med. Fungerar alldeles utmärkt.



Innan jag skulle tvätta bort masken blandade jag i råsocker och vatten och skrubbade lite extra.
Stilbild Fivve.

På vintern när det är halt och isigt ute...

...åker spikarna fram. Jag var så sugen på ett par Icebugsskor, men med tanke på vad de kostar (1700 kr) fick det bli "dobbar" för 90 kronor istället. Funkar skitbra och man behöver inte vara rädd för att halka när man springer.


Tillbaka till nyttig mat efter allt svullande. Vi är inne på bönor, linser och ägg nu. Keeps the tummy working =)

Men en och annan kaka slinker också ner. Min regel är: Ska jag äta sött ska jag ha gjort det själv, råvara för råvara. Kokossocker, riktigt smör, hälsosammare mjöl och allt sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar