tisdag, augusti 17

Extra glitter av Glittra!

Ibland händer sådana saker så man bara tappar hakan. Nu pratar vi bra saker. När man får ett extremt trevligt bemötande, en suverän produkt, en snygg tröja (som är snyggare i verkligheten än på bilden) eller en vänlig själ på gatan. Sånt ska uppmärksammas!

Idag har det hänt. Jag har en väldigt dyr last. Är otroligt kär i La Prairie och deras foundation Skin Caviar SPF 15.
Hela sagan började med att jag fick fyra små prover på Åhlens i Stockholm på ett besök. Jag var extremt stressad och sliten just denna tiden och min hud var hemsk. I ett desperat försök att göra något åt saken åkte jag till Åhlens och hoppades på att hitta något som hjälpte.

Jag råkade springa in i La Prairie disken och såg deras vackra foundationetui. När jag sedan fick veta priset insåg jag att jag inte kunde spontanshoppa. Därav fick jag prover.

Jag skojar inte nu. De gjorde min hud helt flawless! En kvinna som mig, som provat allt och lite till, hittar en produkt som gör underverk. Det var en fröjd att stå där på morgonen och se sig förvandlas från en med finnig, glåmig, grå, ojämn och utmattad hy. Till att se ut som folk gör i Victorias Secret. I hyn, inte i kroppen!

Jag var såld, helt otroligt såld. Men smakar det, så kostar det. Här snackar vi 1500 kronor, om det ens räcker. Men, med tanke på resultatet var det för mig inte ens något snack.

Så jag investera i en sådan. Vill också påpeka att jag provade kanske tio andra märken samtidigt som gjorde bra ifrån sig, men inte i närheten med denna.

Nu till problemet. Jag slänger ut såpass mycket pengar på foundation, bara för att inse väl hemma i Umeå, att jag tog helt fel färg.

Varje dag står den vackra burken och hånler emot mig i badrummet och jag kan inte använda den. Jag vet hur fin jag hade kunnat bli med den, men får nöja mig med mitt id mineral makeup (som är bra, men inte så bra).

Till slut fick jag nog. Jag maila, med vinst och förlust, La prairie. Skrev åt dem om mina misstag och bad på mina bara knän för någon hjälp.

Idag fick jag svar. Inte nog med att de, utan att överdriva, behandlar mig som kunglighet, de verkligen gick så mycket längre än jag någonsin trodde. Jag får ringa disken på NK och välja ut prover på tänkbara nyanser, som de skickar åt mig. Sedan får jag skicka in burken till huvudkontoret och de kommer skicka mig en ny burk med den valda nyansen.

En fattig student som mig fick nästan tårar i ögonen. Det är vad jag kallar service. Mailet jag fick var dessutom så otroligt fint och omtänksamt. Jag älskar dem! Svindyr foundation eller inte, den gör vad den ska och massor därtill. Och när jag blir behandlad så här, vilket aldrig händer, då är de värda alla mina pengar jag lägger på smink/hudvård.



Som sagt, det är dyrt, men man får extremt mycket för pengarna. Du får både en foundation och en concealer, en pensel för concealern och en extremt bra sminksvamp för foundationet. Dessutom får du en lite ställning att ställa den på. Det är en väldigt dryg produkt, som säkert räcker minst i ett år. Den har en spatel inbyggd i locket så du behöver aldrig fingra i produkten.
Tvättar du svampen/penseln kan du lätt torka dem på ställningen. Det är vardagslyx som man ska unna sig. Du ser så himla bra ut av produkten att det nästan är värt pengarna.

Min hy är lite av en problemhy. Jag har utslag, röda partier, torra partier och feta partier. Dessutom är jag extremt känslig, så jag kan inte använda allt. Vissa perioder har jag mycket finnar också och jag har aldrig känt att produkten förvärrar detta.
Detta är dock en produkt som är nästan heltäckande, en ganska massiv foundation, om man kan säga så. Jag har dock aldrig känt den där sminkade känslan. Eller att jag känner det som att jag har på mig ett lager makeup som alla kan se. Den bokstavligen smälter in i min hud.

Dessutom innehåller den ju deras lyxkräm Skin Caviar. Den kommer jag aldrig någonsin ha råd att köpa. Dock får jag ju lite av den varje dag eftersom den är basen i detta foundation.

Jag kan inte råda er att springa till butiken och spontanköpa denna, men får du tag i prover så lovar jag er att ni bör testa. Vill ni dock hålla på plånboken en smula, testa inte. Du kommer få köpbehov.

Vilken post det blev. Mina fingrar brinner när jag blir glad.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar