söndag, augusti 29

Dåliga köp och trött Glittra.

Jag jobbar långpass just nu, men försöker skriva så ofta jag kan. Igår lyckades jag springa in snabbt på Kicks i MVG-gallerian för att fylla upp sminkväskan lite. Dock blev jag väldigt besviken =(

Dels köpte jag en skuggpalett från Isadora som var värdelös. Jag hade inte förvänta mig något underverk, men jag trodde i alla fall de skulle gå att använda. Sedan köpte jag penslar (styckvis) från Åhlens, som också verkar halvdåliga. Men vi får se om de kanske kommer till sin rätt med en vettig skugga.

Pudret från Clinque var dock bra =)Det är "Sheer pressed powder" i färgen "01 stay buff (VF)" vad nu VF står för?

Tjejen som hjälpte mig på Kicks var riktigt trevlig, men dock inte så kunnig. Det kändes ibland som jag kunde mer än henne, men kanske var hon bara trött eller något. Det som gjorde mig mest irriterad var att jag egentligen var ute efter MAC-smink. Vilket hon tyvärr sa att de inte hade. Det tråkiga var dock att när jag kom hem hade jag fått ett mail från Kicks där de annonserar att de nu säljer MAC i deras web-shop. Hade jag vetat det, hade jag sparat pengarna och köpt där istället. Jag tror helt ärligt hon inte hade den blekaste aning om det. Så 700 pix åt fanders för min del =/


"IsaDora eye shadow palette" i färgen "59 Creamy Nudes" för jag tror det var 179 kronor. "Clinque stay-matte sheer pressed powder" i färgen "01 stay buff (VF)" 269 kronor. Penslar 79 kronor styck från Åhlens, inget specifikt märke. Dock handgjorde av mårdhår tydligen. Båda är för ögonskugga.
Depends ögonbrynsfärgning var jag i stort behov av. Det är en fransfärgning också, dock tycker jag inte mina fransar mår bra av det, brynen klara sig dock bra. Bra färg som håller och är lätt att applicera. Kostar 95 kronor på Åhlens i färgen "Brun". En klassiker i de flesta kvinnors badrum.

Vet inte om det framgår på bilden. Detta är dock ordentligt målade sträck med alla färger, syns ganska tydligt att pigmenteringen är skit. Dessutom blir det massa små klumpar som är helt omöjliga att sudda ut. Ingen hit alltså IsaDora paletten.


Jag är så trött att jag inte ens fastnar på bild. Tur är väll det. =)

Sen är jag lite arg på Kicks just nu, men jag måste i alla fall skicka er till deras MAC försäljningssida. Det är ju trots allt MAC, Kicks or not. Jag har dock mailat Kicks, vi får se vad de svarar. Tycker deras personal bör veta om att de säljer MAC på nätet. www.kicks.se/mac

Nu blir det sussa och sen upp i ottan för ett 06:00 - 20:00 pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar