tisdag, augusti 17

Pojkigt och flickigt.

Varit en väldigt tråkig dag kan man säga. Spelat lite Starcraft 2 med min älskade. Jag är riktigt dålig och han är riktigt duktig, så han räddar mig ur de flesta kniviga situationer. Jag försöker bli bättre, men det går sakta framåt. Bestämt mig att jag ska satsa på Protoss, men jag gillar helst att spela zerg och är bäst på det.

Sen spelade jag lite World of Warcraft också, gick väll okej. Försökte vara en bra raidleader idag, men energin fanns inte riktigt där. Det är nästan ett heltidsjobb att hålla en semi hardcore guild flytande. Mycket administrativt arbete som inte alls egentligen har med själva spelandet att göra. Fixa hemsidor, rekrytera, hålla guildens ekonomi flytande och framförallt hålla alla glada och nöjda.

Jag antar att många just nu inte förstår hälften av det jag skriver, men ska försöka förklara min syn på spel/guilder och sådant vid ett ett senare tillfälle.

Om vi ska prata mer girly-stuffs har jag gjort ett av mina livs bästa inköp denna månaden. Jag blev väldigt inspirerad av Jessica Harts stil (som till viss del påminner om min egna). Hon blandar rockigt, trashigt, feminint och koolt i en perfekt mix. Dessutom är hon söt som socker, så allt rockigt blir en tuff kontrast på henne.
Sett hennes Doc Martens nu tillsammans i alla möjliga kombosar och insåg att Doc är verkligen min stil. Snyggt till jeans, snyggt till att bryta söta klänningar med, snyggt till leggings. Helt enkelt en ball och välgjord sko.
Ett par klassiska svart Doc's (8hål) blev mina denna månaden, och jag älskar dem. Bättre kvalitet till det priset får man leta efter. Skinnet är så genomarbetat och skon är så himla rejäl. Ett stort plus är att de bara blir snyggare och snyggare med tiden, likt en skinnjacka.


Skorna kostar 1349 kronor och jag köpte dem från brandos.se

När jag fått min kamera ska jag fota och visa vad jag menar. Tills dess får ni hålla till godo med underbara Jessicas stil.



Jag gjorde dessutom ett fint jeansfynd på Acnes rea, samt ett överdrivet dyrt "fynd" på samma ställe. En T-shirt som jag blev helt förälskad i, men som gick på nästan 700 kronor. Det var trycket som föll mig så extremt i smaken så hela mitt väsen skrek "KÖP". Jag älskar rymden, jag älskar Sci-fi och jag älskar Acne. Farlig kombination att hitta en T-shirt med ett tryck av Saturnus på. Just denna månaden också när pengainflödet är lite tunt.


T-shirten från Acne kostar 645 kronor. Jag köpte min på deras hemsida.



Jeansen satt perfekt för övrigt. Hur ofta händer det när man inte provat dem innan? Ingen var gladare än jag.
Jag har gjort mina hemska USA beställningar genom tiderna. Fastnade stenhårt för 7 for all mankind, innan de hade kommit till Sverige. Så jag gjorde en beställning från USA, som kostade massor och gav mig två par illasittande jeans. Trots det har jag inte lärt mig. Tur för mig så gick det vägen denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar