tisdag, augusti 17

In the heat of the night.

Vaknade upp mitt i natten och kunde inte somna om. Så tänkte att jag skulle skriva om några saker som surrat i mitt huvud den senaste tiden.

1. Världens dyraste SUV, med ett pris på 15 miljoner. Kan inte släppa den. Bara det faktum att bilens interiör är klädd i skinn från valpenis! För enligt tillverkarna är det ett av världens mjukaste skinn. När man köper bilen får man dessutom med sig 6 flaskor av världens dyraste vodka, en flaska kostar 8 miljoner. Personligen känner jag att det ska vara inte så lite nådigt god vodka i den flaska. Dock är så inte fallet. Vodkan är inte ens gjord för att drickas.
Bilen är snygg. Tillverkarna har använt dig av det bästa av det bästa för varje pinal i bilen. Eller vad sägs som en instrumentbräda i vitt guld med diamanter strösslade ovanpå. Vill ni läsa mer om bilen kika på http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhet.aspx?id=dvexdkyg


2. Min älskling. Vi har varit ifrån varandra exakt hela sommaren. Jag jobbar här Umeå och han jobbar i de södra delarna av Sverige. Jag är lite av en kärlekskamel och kan klara mig länge. Min tro är att jag sparar, likt en kamel, kärlek i mina sinnen som jag tar en liten bit av varje dag. Men nu börjar det bli nog! Jag behöver kramar och kärlek.



3. Jag har två manus jag måste skriva klart och skicka till ett produktionsbolag. Men jobbet tar lite för mycket av min energi ibland. Samt latmasken som verkar bo i min hjärna! Min TV-serie gillar jag extremt mycket. Borde verkligen försöka göra något av den.

4. Stad, bostad och fristad. Var ska jag bo? Hur ska jag bo? Hur vill jag inreda? Givetvis inte i den ordningen. Jag har redan mentalt inrett min lägenhet. Var den ligger och vad det är för typ av lägenhet är en annan femma.

5. Höra av mig oftare. Jag ringer för sällan mina vänner och min familj. Börjar bli en läskig enstöring. Jag älskar de vännerna som orkar hänga kvar. Trots att jag är som jag är. Hur blev jag så himla tråkig.

6. Jag gillar hösten. Älskar hösten. Man klär sig absolut snyggast under hösten. Den vackra naturen ger en snygg kuliss att arbeta emot också. När jag var rödhårig då passade jag i höst. Blondiner passar i sommar. Mörkhåriga i vinter, gärna med röda läppar a la snövit. Skum teori kanske, men det är natt och jag har inte sovit nog.

7. Jag måste säga upp min lägenhet och detta snart. Jag ska bo i ett kollektiv. Det kommer nog inviga till många blogginlägg. Ibland måste man göra det man måste göra. Just i detta fall är det nyttigt för mig eftersom jag blivit lite "jag trivs bäst själv"-aktig på senaste. Jag får dock bo med mitt smultron. Allt är värt det.

8. Jag måste skära ner på mitt enorma kaffeintag. Samt börja träna. Klassiska sådana saker alla tänker på. Jag jobbade heltid med träning förr. Nu kan jag knappt gå in i ett gym utan att få panik. Dock kan man ju faktiskt springa. Oftast inser man inte hur himla skönt det är förrän man verkligen tar tag i det och börjar. Fast det är ju just "börjandet" som är det svåra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar