söndag, september 19

Dagen V och annat smått och gott!

Idag ska det röstas för fulla muggar. Jag ska springa iväg alldeles snart och få det gjort. Varje gång det ska röstas sitter jag och undrar varför jag inte hängde med mer i debatten. Så återigen får jag gå på min magkänsla. Det är tur att jag har människor runt mig som är väldigt insatta och som kan forma mig likt play-do-deg.
Politik i Sverige är skittråkigt, tyvärr. I USA är det andra bullar, det finns nog en anledning till att "The West Wing" är en av de bästa TV-serierna som gjorts, förutom att Aaron Sorkin är lite av ett geni.

Så för att bygga upp mitt "gå och rösta"-humör, har jag browsat nätet lite. Vad jag nosat upp kan ni se nedan.

Jag fick en sån flashback till 90-talet när jag för första gången stötte på Fröken Emma Sjöberg (nu Wiklund). Hon var med i alla tidningar och gjorde reklam för minimjölk. Så himla nyskapande av Arla. En helt ny era av modeller (sedan Twiggy) gjorde entré.

Emma såg så kool/fräsch ut och hade en kropp som var utanför denna värld. Bye bye grunge! Dock kom ju heroinchic inte så långt efter.

I samma veva dök modellen Bridget Hall upp, också i samma sunda snygga förpackning. Dock lite mer amerikansk "girl next door".

Idag dyker det upp modeller till höger och vänster och de blir sällan lika gigantiska som de kunde bli då. Förutom några undantag givetvis. Min favorit är Fröken Lara Stone, eller "Mrs" i detta fall eftersom hon är gift med en riktigt duktig komiker.


Nog om apsnygga modeller och mer om hur vi kan bli apsnygga. Skuttade in på "Tjallamalla" för att kolla läget och hittade massor av köpdugligt.


Från Pingla för 398 pix only. Fyndvarning!

Rodebjer 1499 kronor. Väldigt användbar till mycket.
Knytblus passar till det mesta, gärna tunn och skör som denna. Från Pingla för 398 kronor. Finns i fler färger.

Min personliga favorit. Kan trolla fram en perfekt figur. Från Pingla för 599 kronor. Investering som aldrig går ur tiden.
Sätter en edge på alla outfits. Så jädra stilren och het. Alexandra 399 kronor.
Perfekt bas för att bygga upp ett armband-set. Jag gillar när man har några stycken av blandad kompott. Lite rockigt ni vet. Myrbackens Isa 100 kronor.

Sött blandat med rockigt. Svart skinn armband från Myrbackens Isa för 150 pix.

En jordglob runt halsen. Älskar den! Renaissance Life 699/799 kronor.


Stor ring med sten. Finns i grönt, blått och orange. Riktigt bra storlek och den perfekta accessoaren just nu. Jenny Widing 249 pix.


Snygga läderväskor i bra färger. Maharani 698 kronor.
Väldigt likt Mulberrys Bayswater, dock betydligt billigare. Kommer från Maharani kostar 998 kronor och finns även i svart.

Så till fyndet...

Kool as Kate för 250 pix. Finns i fler färger. Som hittat, nästan!

Jag har skrivit om Cassandra Rhodin tidigare och om hur mycket jag älskar hennes stil/bilder. På Tjallamalla kan du köpa hennes verk i begränsade upplagor.

De kostar från 900 kronor och uppåt. Inte illa för riktigt snygg konst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar