lördag, september 11

Min drömgarderob höst/vinter 2010.

Jag är en sucker för en salig kombination av rockigt, strikt militäriskt och lager på lager. Jag vill ha trasiga jeans, grova kängor (gärna med klack), tunna tunna linnen/T-shirts så man kan ha två stycken och på detta vill jag ha en väst av något slag och till sist en extremt välsydd kappa/jacka.

Jag inser att modet just nu tilltalar mig väldigt mycket. Alla mina element finns med. Jag har grävt fram mina absoluta favoriter.

Vi börjar med överkroppen:

Jag föll head over heals för både klänningen och linnet från Rodebjer, som kostar just nu 589/829 kronor hos www.ywfs.se.

Klänning Nanette Lepore - Joanna Dress, cirka 2900 kronor. Kommer ge en vacker siluett till nästan vilken kroppstyp som helst. För dyr för mig, men helt klart något jag vill hitta billigare varianter av.

Perfekt tunn och härlig topp. T by Alexander Wang cirka 650 kronor.


Mina två favvisar hos Acne just nu. Jag ser mest potential hos den lilla svarta som heter Coyo och kostar 595 kronor. Klänningen är underbar, men kommer nog hänga mer än användas hos mig. Modellen heter Pi (namnet gav mig dock en nerdgasm) och kostar 1695 kronor.

Så till underkroppen...

Dessa snygg instoppade i ett par booties av något slag, mums. Skorna på bilden är dock inga favoriter hos mig. Byxorna kostar cirka 1600 kronor och är från Marc by Marc Jacobs. Finns garanterat billigare att hitta om man nosar runt lite. Jag kommer skippa jeans ibland och köra denna stilen av armybyxor under hösten.



Mina "jag skiter i allt och bränner hela lönen"-byxor. Helt insane snygga byxor och med rätt skor kan inget toppa dessa. Bird by Juicy Couture cirka 2400 kronor. Därav femtioelva bilder av dem så jag kan sitta och dregla.
Ganska olikt mig, mest på grund av färgerna, men denna kjolen vill jag ha. Med en svart skinnpaj och en/ett svart tajt tröja/linne kommer denna till sin rätt. Jag skulle också kombinera den med tjockare svarta strumpisar. Alice + Olivia - Francesca Feather skirt Cirka 2400 kronor.
Jag har alltid velat ha, men aldrig haft, svarta strumpisar med linjen på bakbenet a la 60-talet. Dessa med en röd linje var riktigt fina. Finns även med den klassiska svarta linjen. Cirka 260 kronor från Falke.
Apsnygga stayups också från Falke cirka 350 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar