lördag, september 11

Min drömgarderob höst/vinter 2010. Del 2.

Detta inlägg är en fortsättning på föregående post. Här kommer jag att fokusera mer på jackor/kappor och skor jag vill ha inför hösten och vinter, samt några väskor.

Vi tutar igång direkt. Först till kavajer och de tunnare jackorna.

Den ser inte mycket ut för världen på den här bilden, men tro mig, den är skitsnygg. Med ett skärp i midjan blir den hawt. Den kommer från Veda och heter Jones Jacket. Kostar 2900 kronor, men ärmarna är i mjukaste skinn därav priset.
Snyggt välsydd kavaj från Topshop (deras online shop) för cirka 400 pix.

Hetare än Tabasco är denna extravaganta kavaj från Alice + Olivia, den kostar dock så mycket att jag inte ens klarar av att skriva priset.

Väst från Topshop (deras online shop) med massa potential 450 kronor.

Min drömjacka detta år. Kanske för kall för Umeå, men jag hoppas inte det, men innerst inne vet jag det. =D
Så jädra snygg! Dessutom kan man ta bort underdelen och vips har man en jacka. Det lilla fluffet i kragen är bara grädde på moset. Geniet bakom är Victorialand och modellen heter Overlay Coat with faux fur collar. Den underbara skapelsen kostar cirka 3600 kronor. GE MIG!

Pjucktajm!

Mycket thigh boots i höst, inget för mig tyvärr. Sett "Pretty Woman" för många gånger, så skulle känna mig som en ---- i sådana tyvärr. Här är ett par koolingar från L.A.M.B.
Påminner om Swedish hasbeens, men detta dock en billigare variant från Topshop för cirka 1400 kronor.
Dessa skulle nog till och med jag kunna gå i. Kommer från 7 for all mankind och kostar 2900 kronor.

Påminner väldigt mycket om Rachel Zoe's stil (vilket jag älskar). Skorna är av märket Pelle Moda och kostar 1400 kronor.

Skulle känna mig aningen klumpfot i dessa, men snygga är dem absolut, och dyra. Gillar dock tiger printen som kommer stenhårt på allt just nu. Jag kommer dock enbart köpa det på accessoarer, gärna skor. Dessa är från Guiseppe Zanotti Shoes och kostar en mindre förmögenhet.

Lite skor och accessoarer.
Toksöta handskar från Diane von Furstenberg 1340 kronor.
Halsduk modell burrig som jag gillar. Från Bop Basics cirka 500 pix. Finns en uppsjö av billigare varianter.
Om man ska köpa en enda...så skulle jag köpa denna. Min allra första riktigt handväska ska vara av modellen fancy, annars köper jag ingen. Så tills dagens datum äger jag helt enkelt ingen handväska. Denna superpraktiska och snygga saken är från Marc by Marc Jacobs och kostar cirka 4000 kronor.
Tokball, gillar det klassiskt damiga matchat med rock. Kostar cirka 2900 kronor och kommer från Rebecca Minkoff.
NEED! Behöver inte skriva mer. Från Pour La Victoire och kostar cirka 2900 kronor.

Två snygga breda skärp. Jag gillar breda skräp! Båda kostar mycket, nästan 4 stycken tusenlappar. Dom kommer från BE & D samt Temperley London. Dock är detta skärp som många gånger hamnar på The Outnet för 50% - 70% av ordinarie pris.

En sista puss ska jag bara ge till detta halsband som är så fint så jag smäller av.

Lee Angel Jewelry för cirka 900 pix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar