söndag, september 12

Bra TV och roliga prylar!

Jag är ju trots allt en supergeek, som gejmar hellre än festar en lördagkväll. Dessutom browsar jag nätet 24/7 efter allt och inget.

Mina senaste fynd hamnar i kategorierna TV och gadgets. Vi börjar med TV, fast där ser jag sällan serier dock.
Serien heter "Modern Family". Awwww vilken bra serie!
Man skrattar, njuter, skäms, myser och älskar. Har du inte sett den ännu, är det verkligen dags. Serien som har allt. De flesta kommer att älska Cameron. Det är inte svårt att förstå varför Eric Stonestreet drog hem en Emmy för sin insats.



Det andra är lite roliga geektoys som jag skulle vilja ha, eller mest bara tycker är väldigt underhållande.

Min allra bästa vän, Jonna, har ända sedan hon fick körkort sagt: "Jag behöver en grej så jag kan skriva meddelande till alla idioter man träffar på ute i trafiken, en rullande sak med text".
Hon lät dock mer smart än jag får henne att låta (hon är något av ett matematiskt geni, på riktigt). Detta var många år sedan, och idag finns det. Hon kommer älska dessa, och blir nog en riktigt uppskattad födelsedagspresent. Drivemocion EX Series LED Car Sign för cirka 220 kronor.

Jag älskar serien "Planet Earth". Har ni inte sett den har ni gått miste om en otrolig upplevelse. Alltid blir jag lika fascinerad när jag ser saker växa, förmultnar, förändras och den koolaste scenen ever, när en säl kommer undan en Späckhuggare. Allt i Slow Motion givetvis.

Nu kan du göra detta själv, med en minikamera. Placera den nära en krukväxt någon månad och se vad som händer. Gardenwatch Cam cirka 1000 pix.
Den lilla nörden inom mig skuttar runt och slår volter. Så geekigt och sexigt. Ett tangentbord utöver det vanliga. Bluetooth Laser Virtual Keyboard cirka 1100 kronor.

Små lysande burkar. Så mysigt och magiskt. Utan sladd, de laddas upp under dagen och lyser på natten. Sun and Moon Jars cirka 220 kronor.
Önskar jag hade en sådan här mobil i taket när jag var lite, med fjärrkontroll och allt. Rymden, ohh how I love it. Tänk vad mycket fantasin hade fått sväva iväg om man tittade mot ett solsystem innan man skulle sova varje natt. Men, med tanke på att mina fröknar alltid klagade på att jag satt och drömde mig bort jämt, kanske det var bäst att jag ingen hade. R/C Animated Solar System Mobile cirka 300 riksdaler.
Jag ska ha denna i mitt hem och det är med basta!! Den projicerar en liten rymd i mörkret, mot en vägg eller ett tak. Så underbart. Kan tänka mig vilka fantastiska drömmar denna kan giva. Laser Stars Projector för 1100 kronor, inte mycket för en liten bit av rymden.







Roliga nerdsaker kan också blandas in i modet. Jag tycker dessa tre väskor var skitroliga och riktigt fina. Inte Marc Jacobs givetvis, men alla väskor man har behöver inte vara klassiska, i skinn och skrika "jag kan mode och har råd med en svindyr väska av senaste modellen". Var lekfull ibland och blanda seriöst med charmigt, roligt och annorlunda.

Röntgen-väskan: X-Ray Bag 90 spänn
Kassettband-väskan: Cassette Tape Tote Bag 90 kronor.
Laptop-väskan: My Documents Laptop Sleeve 220 pix

Nu ska jag gejma lite och sedan skutta i säng. Imorgon ska jag berätta allt om hudvårdsprodukter du inte bör missa. Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar