fredag, september 17

There is no such thing as to many pair of shoes!

Oj oj vilken dag jag har haft idag. Den började riktigt crap, jag försov mig till jobbet, så illa. Sen har den dock bara blivit bättre, turligt nog.

Varför den har blivit bättre undrar ni då? Jo, för jag har hittat så mycket fin fint inför hösten så jag storknar. Dessutom har jag äntligen kunnat titta på en hel del serier som jag inte hunnit den senaste tiden.

Om allt går vägen, blir det dessutom "Resident Evil" på bio lite senare. Milla du är bara så himla bäst, och vacker som få.

Nu till något väldigt NEED-begärligt. Ni har kanske redan sett Calvin Kleins höstkollektion, men har ni inte det så har ni verkligen missat något. Silver, svart, androgynt blandat med superfeminint och bäst av allt, det är en liten Sci-fi - känsla över hela kollektionen. ALLT, exakt i min smak alltså.



Först gillar jag looken, en slick frisyr med en sidbena som läggs väldigt långt ut på ena sida. Jag har varit en sucker för den slickade looken sedan jag var en liten mini. Alltid gillat när man är inne och petar på den maskulina stilen, blandat med extremt kvinnligt.
Makeupen är så insane clean och snygg, välsminkad, men utan synliga spår. Inga onödiga färger, bara en väldigt fin yta, en hint av mascara och kanske lypsyl på sin gräns, dock gärna med pudrade läppar.
Denna looken är svår för mig som är lite äldre, men hade jag varit 18 hade jag anammat den direkt. Med det menar jag att jag inte kan få den lika snygg, med linjer och så vidare.
Dessutom avgudar jag silverfärgat hår, kalla toner passar mig så himla bra. Jag har varit sugen på silverblont en väldigt lång tid, tyvärr sliter en sådan färg extremt mycket på håret.






TO DIE FOR! Alltså dessa skor. Jag vet inte var jag ska ringa, men jag behöver dem igår. Jag är mest förälskad i dem svarta (som jag dessutom posta två bilder på, så jag ska kunna sukta ännu mer). Dock går de andra inte av för hackor. Så sexiga att det gör lite ont i mitt hjärta att dem inte står i min skohylla.

Men men, vad är väll en bal på slottet...

...det finns ju andra skor också.


Som dessa till exempel. Inte all bad. De kommer från ett märke jag hållit mina ögon på de senaste fem åren, "Fifth Avenue Shoe Repair". Modellen heter Semi Boot och kostar en 3000 riksdaler.

Dessa är nästan en klassiker nu, dock inte just denna modellen som passar till vädret som komma skall. Givetvis är det "Swedish Hasbeens" och modellen heter "Lace-up boot high". De kostar väll en 3000 pix också, men i detta fall får man verkligen valuta för pengarna också. Lite tveksam på träsulorna under vintern, någon som provat?

Sist, och kanske också minst, är detta lilla hårmirakel-set från ett av de bästa schampomärken som existerar. Jag vet, jag har provat dem alla, nästan.
Jag snackar om "Kérastase". Det är verkligen det bästa som finns där ute, dock säljer ingen salong dem i Umeå, surt för mig. Nu har de kommit med något, som enligt dem, till och med är bättre än deras nuvarande bästa produkter. Produkten heter "Chronologiste", bara det är en handfull att försöka skriva. Det är pärlor av något slag som man krossar i en medföljande mortel och sedan lägger man till något rinnande/krämigt, som också medföljer, och sist men inte minst lägger man i allt i håret och låter det verka en 10 minuter. Produkten räcker till 10 behandlingar och man ska använda den en gång i veckan. Jag har inte provat ännu, men det är bara en tidsfråga kan jag säga, trots priset på lite över tusenlappen.


Oh just ja, höll på att glömma. En allra sista liten sak. Jag fullkomligt älskar denna klänning från "Marc by Marc Jacobs". Jag måste nog inse att detta märke håller på bli en stor favorit hos mig. Dessutom öppnar de en butik i Stockholm också inom kort, farligt farligt. Dock bor jag 60 mil därifrån och har knappast budgeten, men om ni ser någon utanför skyltfönstret som dreglar och ser drömsk ut, är det nog jag.

Hana Floral Dress för cirka 2300 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar