torsdag, september 16

Morgonrutiner.

Jag är extremt morgontrött. Jag sover gärna länge och ligger kvar i sängen och myser efter att jag har vaknat.
Därför är det så konstigt att jag stiger upp extra tidigt när jag ska jobba. Detta är för att jag har en lite morgonrutin.
Jag stiger upp och går likt en zombie ut i köket, brygger vatten, maler kaffe och med min presso-kanna fixa jag en riktigt god kopp java. Sen måste jag sitta i kanske 40 mins och vakna till liv framför datorn. Läsa mail och allmän browsning.

Det är helt okej när jag börjar 12 eller 14, men jag gör samma sak när jag börja 6 eller 5:45. Jag gillar lugnet och den första koppen kaffe i tysthet. Lite av min meditation. Sen får jag i panik sminka mig och klä på mig eftersom jag oftast fastnar vid datorn. Så jag avslutar i alla fall allt med stress, makes no sense.

Idag är min tanke att Sötis ska skjutsa mig till jobbet, jag packar med en väska med träningskläder och springer hem! Vi får se hur det går =) Men tanken är god i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar