onsdag, september 15

Mina "favoriter" just nu!

Jag ska prata lite om hudvård, ett område som ligger mig varmt om hjärtat. Ville ju en gång tiden bli hudterapeut, men det satte min dåvarande idiotchef stopp för. Än idag kan jag undra hur mitt liv hade sett ut då? Kanske skulle jag sminka Madonna eller arbeta med film-makeup. Who knows.

Eller så skulle jag, som idag, bara stå i toaletten och smörja, tvätta och skrubba. Jag gillar att prova nya produkter. Väldigt sällan, tyvärr, faller man för en hudvårdsprodukt. Felet många gånger är att de lovar för mycket, och leverera för lite.

Tidigare har jag berättat om min problemhud. Den är jobbig som attans. Dock kan jag denna månad skylla på en kass kosthållning för mina finnar och så vidare. Jag måste verkligen ändra mina kostvanor snarast.

PSST! Klicka på bilden om ni vill göra den större för att se produkterna bättre.

Nu till produkterna!

Från 100% Pure kommer koncentratet, ögonkrämen och ansiktskrämen.

Koncentratet
: Jag har läst en del om att stamceller från äpple faktiskt har visat sig vara mycket effektivt emot åldrande och annat jox med huden. Det är exakt vad denna innehåller. Vette katten om jag sett så mycket skillnad ännu och jag vet inte riktigt hur man ska applicera den eller hur mycket man ska ta. Den innehåller trots allt bara 29ml vilket inte är mycket att hänga i julgranen. Men den gör huden len och mjuk och luktar verkligen gröna äpplen.
Namnet: 100% Pure green apple stem cell anti-aging concentrate.


Ögonkrämen: Luktar så jädra gott, man vill bara äta den. Jag tycker faktiskt att den får mina annars blåa påsar att minska något. Den innehåller koffein och det ska tydligen hjälp1 emot påsar. Väldigt smidig att använda runt ögonen och jag gillar den verkligen. Inga irritationer eller liknade. Dessutom får man enligt mig mycket för pengarna.
Namnet: 100% Pure Organic Coffee Bean Caffeine Eye Cream.

Ansiktskrämen: Denna ska vara fullproppad med antioxidanter, lycopene. Den har en mild och gemytlig doft av tomat. Dock stod det ingenstans när jag köpte den att den var för fet hud, vilket störde mig extremt mycket. Det fick jag läsa på burken när jag fick den. Jag har inte fet hud och skulle nog behöva något med lite mer krut i. Den är dock väldigt fuktgivande, vilket jag gillar. Lukten är återigen ett plus.
Namnet: 100% Pure Tomato Lycopene Face Cream.

Om 100% Pure kan jag säga att fördelarna är de helt naturliga ingredienserna. Man skulle säker kunna äta dem. Dessutom är det imponerande vad de har lyckas få ner mycket godsaker i alla dom olika krämerna. Dom flesta ingredienser är dessutom organiska/ekologiska och jag har svårt att se att dessa skulle orsaka någon irritation på känslig hud.
Dom doftar gudomligt, verkligen fräscht. En stor fördel är att alla krämer kommer i pumpflaskor, inget petande med fingrarna. Jag gillar verkligen detta märke och kommer prova fler produkter. En fröjd att använda som daglig hudvård.

Från REN kommer ansiktsmasken. Använt den två gånger nu och jag kan säga rent spontant att den är som vilken annan ansiktsmask med lera som helst. Jag hade nog förväntat mig mer, eftersom den kostar betydligt mer än de flesta. Detox hit och dit. Den gör inte mitt ansikte renare än någon annan lermask gjort. Helt klart trevlig att använda och den rengör verkligen. Förpackningen är amazing. Annars har jag ännu inte hittat något som gör den bättre än engångsförpackningarna man kan köpa som innehåller ansiktsmask med lera. Den slår verkligen inte min absoluta favoritmask, se bild nedan, men den är helt klart en bra mask värd att provas.
Namnet: REN Multi-mineral Pore Minimising Detox Mask.
Min favvomask, Elizabeth Arden - Peel & Reveal. Jag tycker mitt ansikte blir så rent och fint efter denna. Dock passar den nog inte alla, men min känsliga hud klarar den och det är stort. Vissa har nog åsikter om masker man ska låta torka och sedan dra bort. Vet att hudterapeuter inte alltid gillar det. Jag är dock ett fan.

Den rosa söta spraybruken på bilden är en ny favorit. Ett ansiktsvatten man sprejar på när man så känner för det, gärna över makeupen när den behöver en touch-up den senare halva av arbetsdagen. Huden kan bli lite torr, i alla fall på eftermiddagarna på mitt jobb, och då är denna perfekt att spreja bort detta med. Ni vet när pudret åkt in lite i linjerna i ansiktet. Dessutom luktar den så himmelskt gott och får även en trött skalle att vakna till liv. Jag kan dessutom tillägga att den sprejar en skitbra puff, inte för mycket och inte för lite. Prova dessutom att spreja lite på eran foundation-/puderborste innan ni applicerar.
Namnet: The Body Shop Vitamin E Face Mist.

Dessutom tänkte jag prata lite om två bonusprodukter som inte är för ansiktet. Den stora flaskan med den gula oljan i är den absolut bästa hårolja jag någonsin provat, och jag har provat massor. Den luktar mumsigt, gör håret mjukt, reder ut, tynger inte ner och ger glans utan att få håret att kännas fett. Prova!! Har ni långt hår som är svårt att kamma ut, kommer ni inte ångra er. Duscha, handdukstorka, lägg en 50-öring stor del av oljan i handflatan, gnugga in lite värme med båda händerna, fördela i hårlängderna (genom att trycka) och vänta 5 minuter. När du sedan kammar kommer du känna skillnaden.
Namnet: Orofluido.

Sist men inte minst ska jag bara lägga in ett gott ord för min favoritparfym, alla kategorier. Flaska som ni kanske ser på bilden, är helt underbart vacker. Parfymen doftar som inget jag någonsin doftat förut, magiskt. Jag vet inte om de finns i Sverige, kanske hos MrsH (där fanns de förr). Jag köper alltid mina utomlands. Alla fyra dofter från Tocca luktar gudomligt, men min favorit är Stella. Det här är riktig parfym när den är som bäst.
Namnet: Tocca - Stella.









Den osminkade sanningen! Den sista bilden var lite creepy. Natti natti på er. Nu har ska jag sussa...och jo jag har Lysyl och lite mascara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar